iPhone se nije ovako dobro prodavao još od modela 6

iPhone 12 je u travnju ove godine, samo sedam mjeseci po lansiranju, premašio 100 milijuna prodanih primjeraka. Tako dobre rezultate posljednji je imao iPhone 6, predstavljen 2014. godine

Sandro Vrbanus petak, 2. srpnja 2021. u 11:52

Analitičari tvrtke Counterpoint objavili su ovoga tjedna svoju analizu prodaje nove generacije iPhonea, koja otkriva kako je iPhone 12 prodajni hit kakvoga Apple nije imao već šest godina. Prema njihovim podacima, samo sedam mjeseci nakon predstavljanja, serija iPhone 12 (uključivo iPhone 12 mini, Pro i Pro Max), premašila je 100 milijuna prodanih primjeraka u cijelom svijetu. Dogodilo se to u travnju ove godine.

Usporedbe s ranijim generacijama otkrivaju koliko je ovaj rezultat zaista velik. Ako se uspoređuje sa serijom iPhonea 11, vidimo da je 100 milijuna prodanih primjeraka aktualna generacija dostigla dva mjeseca ranije. Jedini model koji se prodavao usporedivo s iPhoneom 12 jest iPhone 6, predstavljen 2014. godine. I on je nakon manje od sedam mjeseci dostigao prag od 100 milijuna prodanih primjeraka.

Appleov super ciklus

Analitičari ovo pojašnjavaju pojavom koju nazivaju "super ciklus". Naime, svaka generacija iPhonea sa sobom nosi određene, manje ili veće, novitete. No, iPhone 6 donio je veliku promjenu dizajna u odnosu na model 5, povećane dijagonale zaslona te prelazak na 4G mreže – i to je značilo da će ga kupci puno brže prihvatiti i kupovati u većim količinama.

Isto tako može se reći i da je serija iPhonea 12 donijela "super ciklus", odnosno značajnu nadogradnju. Osim što je promijenjen vanjski dizajn uređaja, u odnosu na sve modele od iPhonea 6 na ovamo, iPhone 12 predstavljen je u četiri inačice, s tri različite veličine zaslona, a prvi je i koji omogućava korištenje 5G mreža. Sve to potaknulo je potražnju za novim mobitelima, a moglo bi dovesti i do još jedne godine rekordnih prihoda i dobiti u Appleu, predviđa Counterpoint.

Usporedba prodaje iPhonea 6, 11 i 12. Izvor: Counterpoint
Usporedba prodaje iPhonea 6, 11 i 12. Izvor: Counterpoint

Dodatni argument za ovu tvrdnju predstavlja i činjenica da se najveći i najskuplji model, Pro Max, prodaje daleko bolje nego u liniji 11. Gledano u odnosu na sve prodane modele pojedine generacije, na iPhone 11 Pro Max otpadalo je 25% prodaje. Usporedivi iPhone 12 Pro Max zaslužan je za 29% ukupne prodaje – što, uz sveukupno povećanu potražnju, Appleu donosi 22% veće prihode od aktualne generacije iPhonea u usporedbi s prošlom (u prvih sedam mjeseci od lansiranja).

Pandemija koronavirusa također je doprinijela ovom "super ciklusu". Analitičari smatraju da su korisnici većinom tijekom prošle godine zadržali nešto starije mobitele i čekali kraj pandemije. Istodobno su dočekali i lansiranje novog iPhonea, pa su se, logično, nakon čekanja počastili novijim modelom.



Bežični HiFi zvučnici

AUDIOENGINE A2BT

Premium aktivni zvučnici sa stereo zvukom visoke vjernosti spajaju se sa vašom glazbom sa bilo koje aplikacije ili uređaja u sekundi. Vrhunski Bluetooth mini kućni glazbeni sustav savršen je za radnu površinu ili manje prostore.

1299 2289 Kupi

Prijenosni zvučnik

JBL GO 2 champagne

Prijenosni Bluetooth zvučnik za bežični streaming glazbe sa pametnog telefona ili tableta sa ugrađenom punjivom baterijom za do 5 sati reprodukcije, vodootpornim dizajnom i ugrađenim mikrofonom. Dolazi sa audio kabelom.

189 279 Kupi