Istraživanja

O zvuku: kako horor igre pobuđuju strah kod igrača?

Tin Bačun nedjelja, 20. srpnja 2025. u 06:30

Ako ste igrali horor igru bez zvuka, primjetili ste da je manje strašna. No zašto je tome tako? Kako zvuk manipulira našim emocijama i pretvara igru u iskustvo koje ledi krv u žilama?

Među svim emocijama koje mediji – osobito umjetnički – mogu pobuditi, strah je jedna od najintenzivnijih. Temeljen na evolucijskom mehanizmu preživljavanja, strah je istodobno i osjećaj duboko oblikovan kulturom: što nas plaši i kako taj strah doživljavamo uvelike ovisi o društvu kojem pripadamo. Strah pritom ima dvostruku ulogu – s jedne strane, upozorava nas na opasnost i pokreće obrambene mehanizme, dok s druge strane, kada se pojavljuje u fikciji, postaje izvor uzbuđenja i znatiželje. Taj se paradoks posebno naglašava u horor žanru, gdje gledatelji i igrači svjesno pristaju na suočavanje sa strašnim sadržajem, upravo zato što znaju da su pritom – na sigurnom.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.