Osluškivali Spotify i zaključili: dan ima pet faza, svaka s odgovarajućom glazbom
Navike slušanja glazbe mogu se podijeliti u pet različitih blokova, pokazuju nova istraživanja, a ono što slušamo prati cirkadijalni ritam naših tijela, baš kao i spavanje ili prehrambene navike
Analizom više od dvije milijarde točaka podataka za streaming glazbe na Spotifyu, studija objavljena u časopisu Royal Society Open Science identificirala je pet faza slušanja glazbe kojih se općenito držimo kroz svako 24-satno razdoblje: jutro, poslijepodne, večer, noć i kasno navečer/rano jutro.
Različiti ukusi, isti obrasci
Iako ne slušamo svi iste pjesme u istim dijelovima dana, većina nas mijenja ono što slušamo po istom rasporedu. Glazba koju slušamo kad se probudimo razlikuje se od glazbe uz koju se uspavljujemo, bez obzira na to tko kakav žanr preferira i sluša.
"Naši rezultati pokazuju kako se glazba isprepliće s našim svakodnevnim životima i ističu kako čak i na nešto tako individualno poput glazbenih preferencija utječu temeljni dnevni obrasci", kažu istraživači danskog Centra za glazbu u mozgu na Sveučilištu u Aarhusu.
Ovih pet blokova obično slijede isti redoslijed tijekom tjedna, ali vikendom se trajanje i vrijeme početka tih blokova razlikuju, kao što biste očekivali kada ljudi ne moraju nužno ići na posao ili školu.
Namjerni odabir umjesto algoritma
Podaci, prikupljeni nasumičnim uzorkovanjem korisnika Spotifya u razdoblju od osam tjedana, nisu uključivali nikakve osobne podatke, ali su uključivali metapodatke o slušanim pjesmama, uključujući glasnoću, tempo i "plesnost".
Među zapažanjima koja su zabilježili istraživači, prosječna glasnoća stalno se povećavala pred kraj jutra, a zatim je obično ostala konstantna do kraja dana prije nego što se ponovno smanjila na kraju noći.
Tempo i plesnost slušane glazbe opadali su u ranim poslijepodnevnim satima, ali su vrhunac dosegli tijekom noći. Te razlike ipak nisu bile velike, što ukazuje na raznolikost glazbe koju slušaju milijuni korisnika Spotifya.
Daljnji eksperiment s 89 volontera potvrdio je da su mnoge pjesme namjerno odabirali sami korisnici, umjesto da ih pokreću algoritmi na Spotifyu. Međutim, nije postojao obrazac u pogledu preferencija za pojedinačne pjesme u određeno doba dana.
Prepoznavanje obrazaca
Studija je još jedan primjer kako znanstvenici mogu iskoristiti digitalne tragove koje ostavljamo za sobom, bilo na Spotifyu, Fitbitu ili bilo kojoj drugoj aplikaciji, i te mase podataka koristiti za prepoznavanje obrazaca i trendova golemog broja ljudi.
"Naši rezultati pokazuju da se glazbene preferencije, definirane audio značajkama, ciklički i predvidljivo mijenjaju tijekom dana", zaključuju istraživači.