Što je otkrilo prvo neovisno mjerenje kvalitete mreža pokretnih komunikacija u Hrvatskoj?
HAKOM je tijekom siječnja i veljače organizirao neovisno mjerenje kvalitete govornih i podatkovnih telekomunikacijskih usluga u hrvatskim gradovima i na prometnicama
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) dala je izmjeriti kvalitetu usluga u pokretnim javnim elektroničkim komunikacijskim mrežama na području Republike Hrvatske za 2023. godinu. Bilo je to prvo neovisno mjerenje tog tipa, a za HAKOM ga je provela njemačka tvrtka NET CHECK GmbH početkom ove godine.
Mjernom kampanjom bilo je obuhvaćeno 29 gradova i 3.900 kilometara cesta i autocesta na području Hrvatske, tj. područje na kojemu živi preko 50% ukupne populacije ili približno dva milijuna stanovnika. Mjerno izvješće o kvaliteti usluga u pokretnim javnim elektroničkim komunikacijskim mrežama dostupno je na poveznici, a HAKOM će ovakva mjerenja provoditi i u budućnosti i javno ih objavljivati.
Mjereno stvarno iskustvo
Mjerenja su obavljena pomoću mjerne opreme postavljene na krovovima vozila, a testirane su performanse govornih i podatkovnih usluga. Prikupljeno je oko 2.500 uzoraka za govorne te preko 24 tisuće uzoraka za podatkovne usluge po svakom operatoru.
Analiza prikupljenih podataka rađena je prema metodologiji koju su propisali BEREC (Tijelo europskih regulatora za elektroničke komunikacije) i ITU (Međunarodna telekomunikacijska unija), a cilj mjerenja bio je predstaviti stvarno iskustvo na način kako ga doživljavaju korisnici usluga, kažu iz HAKOM-a.
Rezultati
Mjerenje je pokazalo da su performanse hrvatskih mobilnih mreža i dalje vrlo visoke te da su operatori nastavili ulagati u razvoj i podizati prijenosne kapacitete i kvalitetu uz istovremeno ulaganje u nove tehnologije. Ovo mjerenje i sva buduća mjerenja će operatorima pomoći poboljšati svoje usluge, pogotovo u područjima na kojima im je rezultat ispao slabiji nego su očekivali ili željeli.
Ukupan broj bodova koje operator može osvojiti je 1000. Podijeljeno prema uslugama, maksimalan broj bodova za govorne usluge je 350 bodova, a za podatkovne 650 bodova. Mrežni operator dobiva bodove za rangiranje na temelju izmjerene KPI vrijednosti.
Ukupni rezultat
Govorne usluge
Podatkovne usluge
Veliki gradovi
Osim rangiranja operatora na razini Republike Hrvatske, rezultati mjerenja kvalitete usluge prezentirani su i za četiri velika hrvatska grada, koristeći istu metodologiju.
Korisnici i sami mogu mjeriti kvalitetu
Neovisna mjerenja kvalitete mobilnih usluga HAKOM je dosad pružao isključivo putem prikupljenih podataka iz mobilne aplikacije HAKOMetar Plus za mjerenje brzina u mobilnoj mreži i ostalih parametara kvalitete mobilne usluge. Mjerne podatke kod HAKOMmetra Plus anonimizirano kreiraju sami korisnici. Ti se podaci pojedinačno i skupno prikazuju unutar aplikacije, uključujući i georeferencirano na karti Hrvatske.