Xiaomi prestigao Apple i postao drugi najveći proizvođač mobitela na svijetu

Na svjetskoj ljestvici najvećih proizvođača mobitela došlo je do promjene, prvi puta u povijesti na drugom se mjestu nalazi Xiaomi, koji je po broju isporučenih mobitela prestigao Apple

Sandro Vrbanus petak, 16. srpnja 2021. u 13:15

Tvrtka za istraživanje tržišta Canalys objavila je svoje izvješće o globalnom tržištu pametnih telefona za drugi kvartal ove godine. U podacima koje su objavili vidljivo je da je pri vrhu ljestvice došlo do promjene – Xiaomi je, prvi puta ikada, zauzeo drugo mjesto sa 17% udjela i 83% godišnjeg rasta, nadmašivši tako Apple.

Ključna prekretnica za Xiaomi

Canalys je napomenuo da Xiaomi transformira svoj poslovni model iz izazivača u pozicioniranog lidera pametnih telefona i to zahvaljujući inicijativama poput konsolidacije partnera i pažljivijeg upravljanja na otvorenom tržištu. Prema tome, novi cilj Xiaomija će biti istisnuti Samsung kako bi postao najveći svjetski prodavač.

U pismu svim zaposlenicima, Lei Jun, osnivač, predsjednik i izvršni direktor Xiaomija, istaknuo je da je zauzimanje drugog mjesta na globalnom tržištu ključna prekretnica u povijesti Xiaomijeva poslovanja. Nakon pet godina kontinuiranog ulaganja u segmentu unaprjeđenja, a koje se odvijalo u izuzetno teškim uvjetima, Xiaomijeve proizvodne mogućnosti znatno su poboljšane. Xiaomi je otvorio put u premium segment tržišta i povećao svoj tržišni udio.

U četvrtom kvartalu 2020. globalne isporuke Xiaomija dosegnule su 43,4 milijuna primjeraka s rastom od 31,5% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, nadmašivši Apple prvi put i vrativši se na treće mjesto. U prvom kvartalu 2021. Apple se popeo na 2. mjesto s 15% globalnog tržišnog udjela na pametnim telefonima, a slijedio ga je Xiaomi sa svojih 14% tržišnog udjela. Tada je globalna isporuka pametnih telefona Xiaomi bila 49,4 milijuna primjeraka uz rast od 69,1% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Inovacije kao generator rasta

Iz Xiaomija su poručili kako se ovaj rast dogodio na temelju inovacija koje su oni prvi predstavili na tržištu. U segmentu kamera, prvi su imali kameru od 108 megapiksela, senzor kamere GN2 i inovativnu tekuću leću. U segmentu zaslona bili su pionir tehnološkog istraživanja treće generacije podzaslonskih kamera. Xiaomi je, također, prvi osigurao žično punjenje od 200 W i bežično punjenje snagom od 120 W. Uz to, prvi je uveo litij-ionske baterije na bazi grafena i silicijske kisikove baterije druge generacije.

Xiaomi je u istraživanje i razvoj 2020. godine uložio gotovo 10 milijardi RMB, a ove godine očekuje se porast ulaganja za 30 do 40%.

Prema najnovijim Canalysovim globalnim podacima o pametnim telefonima, Xiaomi se širi na inozemnim tržištima, dosežući preko 300% međugodišnjeg rasta na tržištu Latinske Amerike, preko 150% međugodišnjeg rasta u Africi i preko 50% međugodišnjeg rasta u zapadnoj Europi. Prema najavi rezultata Xiaomi za Q1 2021, pametni telefoni Xiaomi ušli su na više od 100 tržišta širom svijeta, svrstali se na prvo mjesto po udjelu na tržištu pametnih telefona na 12 tržišta i na 2. mjesto u Europi.