Europsko tržište mobitela u padu, Samsung i dalje dominira

Izvješće Canalysa za prvi kvartal 2025. godine pokazuje da su Samsungovi mobiteli najpopularniji među europskim kupcima s čak 37 posto udjela na tržištu

Matej Markovinović srijeda, 28. svibnja 2025. u 12:12
📷 Foto: AI ilustracija
Foto: AI ilustracija

Prema najnovijem izvješću Canalysa, europsko tržište pametnih telefona zabilježilo je pad od 2 posto u prvom kvartalu 2025., s ukupno 32,4 milijuna isporučenih uređaja. Trećinu svih prodanih uređaja činili su premium modeli skuplji od 800 eura, što potvrđuje sve jaču orijentaciju potrošača prema skupljim uređajima.

Najveći pobjednici prvog kvartala ove godine su Apple i Samsung, koji zajedno dominiraju vrhom tržišta. Apple je ostvario godišnji rast od 10 posto i zauzeo drugo mjesto s 22 posto tržišnog udjela, dok je Samsung ostao na prvom mjestu s udjelom od 37 posto, unatoč minimalnom rastu isporuka. Iz Canalysa ističu da je Samsung ujedno postigao i svoju najvišu prosječnu prodajnu cijenu u Europi do sada.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Xiaomi se našao na trećem mjestu sa 16 posto udjela, ali uz pad prodaje od 2 posto, prvenstveno zbog slabe potražnje za jeftinijim uređajima. Usprkos tome, kineski proizvođač i dalje drži poziciju među pet najvećih u Europi već 20 kvartala zaredom, što je svakako impresivan rezultat.

Među top pet ušli su i Motorola te Google, kojem je ovo prvi put da se plasirao na ovu listu u Europi. Google je isporučio 900.000 uređaja i ostvario izniman rast od 43 posto u odnosu na prethodnu godinu, iako njihovi mobiteli nisu službeno dostupni za kupnju u mnogim zemljama Europe.

📷 Foto: Canalys
Foto: Canalys

Analitičari Canalysa upozoravaju da će daljnja potražnja za skupljim uređajima Samsunga i Applea dodatno otežati položaj konkurencije. Također, očekuje se da će europski regulatorni zahtjevi, poput direktiva o eko-dizajnu i baterijama, dodatno pritisnuti tržište jeftinijih uređaja.

Predviđa se i da će prodaja u 2025. pasti za dodatnih 3 posto, dok bi se blagi oporavak od 1 posto mogao dogoditi tek 2026. godine. Ako se to ostvari, proizvođači će morati pametnije raditi i više zarađivati kako bi mogli opstati na tržištu.