Google Play Store u borbi protiv dosadnih oglasa i lažnog predstavljanja

Google želi smanjiti broj dosadnih oglasa koji se ne mogu preskočiti u Android aplikacijama i općenito smanjiti loše iskustvo koje neke aplikacije pružaju korisnicima

Tomislav Stanković subota, 30. srpnja 2022. u 11:15
📷 Image: Unsplash
Image: Unsplash

Google je u srijedu najavio opsežnu promjenu politike kojom se ažuriraju pravila objave aplikacija u nekoliko kategorija. Time ih želi učiniti konkretnijima i smanjiti mogućnost programera da ih zaobiđu.

Sve nove i postojeće aplikacije trebat će se uskladiti sa tim promjenama u roku od 30 dana od 27. srpnja 2020., osim ako je navedeno drukčije.

Oglašavanje u aplikacijama

Nova pravila upozoravaju programere da u aplikacijama ne mogu prikazivati oglase preko cijelog zaslona, a koji se ne mogu zatvoriti nakon 15 sekundi. Ipak, i tu postoje neke iznimke, ako dobrovoljno odlučite gledati oglas kako biste dobili neku vrstu nagradnih bodova ili ako se pojave tijekom pauze u korištenju aplikacije, ta se pravila neće nužno primjenjivati.

Također je navedeno da oglasi ne bi trebali biti "neočekivani" i iskakati odmah nakon što učitate razinu ili članak. Iako je ovo navedeno i u starim pravilima moglo se zaobići te je zato Google sada naveo i nekoliko konkretnih primjera.

Reklamna pravila za aplikacije namijenjene djeci još su stroža. Iako Google ne mijenja ništa o vrstama oglasa koje programeri mogu prikazivati djeci, uvest će neke promjene u alate koje programeri koriste za isporuku tih oglasa, počevši od studenog.

Oglasi i s njima povezane ponude koji se prikazuju u aplikaciji moraju biti prikladni za ocjenu sadržaja aplikacije, čak i ako je sam sadržaj općenito u skladu s Googleovima pravilima.

📷 Image: Google
Image: Google

Snimke zaslona

Pomoću oznake FLAG_SECURE koja se nalazi u kodu aplikacije ukazat će se na činjenicu da se na zaslonu nalazi osjetljivi sadržaj za koji treba biti onemogućeno kreiranje snimki zaslona. Ta je oznaka osmišljena kako bi se onemogućila pojava podataka na snimkama zaslona, a programeri su obavezni navesti ju kada se sadržaj aplikacije ne smije emitirati, gledati ili na drugi način prenositi izvan aplikacije ili uređaja korisnika.

Virtualne privatne mreže (VPN)

Aplikacijama neće biti dopušteno implementirati vlastite VPN-ove za prikupljanje korisničkih podataka osim ako ne dobiju izričito dopuštenje od korisnika, niti će moći koristiti VPN-ove da pomognu korisnicima da zaobiđu oglase iz drugih aplikacija. Mishaal Rahman, tehnički urednik za Esper, istaknuo je na Twitteru da bi ovo moglo pomoći u suzbijanju prijevare s oglasima gdje se korisnici pretvaraju da klikaju na oglase iz jedne zemlje, a zapravo su u drugoj.

Iznimke uključuju aplikacije koje zahtijevaju udaljeni poslužitelj za osnovne funkcije kao što su:

  • roditeljski nadzor i aplikacije za upravljanje tvrtkom
  • praćenje upotrebe aplikacije
  • aplikacije za zaštitu sigurnosti uređaja (na primjer, antivirusni program, upravljanje mobilnim uređajima, vatrozid)
  • alati povezani s mrežom (na primjer, daljinski pristup)
  • aplikacije za pregledavanje weba
  • aplikacije mobilnih operatera koje zahtijevaju upotrebu funkcije VPN-a kako bi osigurale telefonske usluge ili usluge povezivosti

Lažno predstavljanje

Neće biti dopušteno da aplikacije obmanjuju korisnike lažnim predstavljanjem, npr. da se predstave kao neki drugi razvojni programer, tvrtka ili aplikacija. Također, programeri će morati paziti da ne upotrebljavaju ikone, opise ili naslove aplikacije ili elemente u aplikaciji koji mogu zavarati korisnike o vezi aplikacije s nekom drugom osobom ili aplikacijom.

Primjer: Ime razvojnog programera navedeno za donju aplikaciju sugerira postojanje službenog odnosa s Googleom, iako takav odnos ne postoji.

📷 Image: Google
Image: Google

Ostala pravila

Ostala pravila tiču se pravila o privatnosti, osjetljivih događaja, aplikacija za kockanje, upotreba Androidovog ID-ja za oglašavanje, neprimjerenih oglasa, nezakonitih aktivnosti, zdravstvenog sadržaja i usluga, aplikacija za uhođenje i dr. Više možete pronaći na poveznici pod nazivom "Programska pravila za razvojne programere: objava od 27. srpnja 2022."

📷 Image: Google
Image: Google

📢 Besplatna dostava

TOP!

APPLE iPad 9

A13 Bionic čip, kamera od 12 MP te brzi Wi-Fi ili mobilna mreža.

Od 2999 kn Kupi


Kompaktan zvučnik, gigantski zvuk.

KEF LS50 Meta

Najprecizniji, impresivan zvuk, 47 Hz - 45 kHz, Uni-Q driver, 85 dB, 8 Ohma, 40-100 W, Eisa Award.

9.749 kn Kupi

Soundbar i bežični subwoofer s ugrađenim HEOS-om

DENON DHT-S516H

HEOS, Bluetooth, AirPlay 2, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, DTS dekodiranje, HDMI ulaz, ARC, Amazon Alexa, Google Assistant.

3.989 kn Kupi