Mobilne aplikacije

Moj A1: Kako mobilnom aplikacijom maksimalno pomoći korisniku?

Vinko Krištić ponedjeljak, 18. veljače 2019. u 16:01

Digitalni tehničar je opcija koja će vam pomoći samostalno otkloniti problem, a tu je i status praćenja zahtjeva otvorenih prema A1 provideru

Nakon što smo prije nepunih 9 mjeseci detaljno analizirali tadašnju novu Moj Vip 2.0 mobilnu aplikaciju, mnoge stvari su se od tada promijenile. VIPnet je postao A1 Hrvatska, a pod tim je imenom okupio i sve svoje druge ranije preuzete kompanije, dok su B.net i Tomato ostali samostalni brendovi u okviru A1. Logičan slijed događaja uključivao je lansiranje nove mobilne aplikacije koja se od sada zove Moj A1. Aplikaciju možete besplatno preuzeti u Google Play Storeu (Android) ili na App Storeu (iOS).

Budući da sam od ranije korisnik B.net usluge kabelskog interneta, ova promjena je utjecala i na mene osobno. Moj A1 je od sada aplikacija kroz koju mogu administrirati svoju uslugu, mijenjati podatke, pregledavati i plaćati račune, tražiti nove opcije i tražiti pomoć ako mi je potrebna. Manje-više, sve opcije koje su vam dostupne kroz desktop sučelje Moj A1 korisničkog portala, dostupne su i kroz Moj A1 mobilnu aplikaciju.

Što nudi Moj A1 mobilna aplikacija?

Vizualno se stvari nisu značajno promijenile u usporedbi s ranije recenziranom Moj Vip 2.0 aplikacijom, no to nije bilo ni potrebno jer je aplikacija sama po sebi bila dobro tehnički i funkcionalno složena. Naravno, promijenio se branding – Vipov logo više ne postoji, A1 je oznaka koju ćete vidjeti svugdje unutar aplikacije, pa tako i u samom imenu. Ipak, za razliku od prošle aplikacije, dodane su dvije nove zanimljive funkcionalnosti – digitalni tehničar i praćenje statusa zahtjeva.

Pregled potrošnje, usluga i računa temeljne su funkcionalnosti Moj A1 aplikacije, no postoje i noviteti
Pregled potrošnje, usluga i računa temeljne su funkcionalnosti Moj A1 aplikacije, no postoje i noviteti

Na glavnom ekranu aplikacije dočekat će vas osnovne obavijesti o vašim uslugama. Možete pregledavati potrošnju u tarifi i račune, a nudi vam se i mogućnost plaćanja računa kreditnom ili debitnom karticom, ili opcijom „skeniraj i plati“. Ako ste unutar tarife potrošili određene opcije (npr. kompletan internetski promet), aplikacija će vam ponuditi aktivaciju dodatnog podatkovnog prometa. Sve su to funkcionalnosti koje su i ranije bile dostupne, a možete ih provjeriti u recenziji prethodne verzije aplikacije i u našem videu (nakon odlomka). Kao i u svakoj aplikaciji, i ovdje postoje sitniji nedostaci, ali aplikacije su poput živih organizama - rastu i nadograđuju se iz tjedna u tjedan. Bitno je da se na njima kontinuirano radi. Sad ćemo se ipak bazirati na novim funkcionalnostima Moj A1 aplikacije – digitalnom tehničaru i praćenju statusa zahtjeva.

Digitalni tehničar

Clippy je bio (ne)slavni Microsoftov pomagač za Office korisnike. Iako funkcionira slično, A1 Digitalni tehničar je manje nametljiv i nudi konkretnija rješenja
Clippy je bio (ne)slavni Microsoftov pomagač za Office korisnike. Iako funkcionira slično, A1 Digitalni tehničar je manje nametljiv i nudi konkretnija rješenja

O čemu je točno ovdje riječ? Sjećate li se Microsoftove spajalice pod nazivom „Clippit“ koja je bila aktualna do verzije Office 2003? Ideja je bila da vam taj animirani lik olakša traženje odgovora na vaše probleme. Ipak, takav oblik pomoći nije zaživio u Office alatu jer su ga korisnici smatrali nametljivim i dosadnim.

A1 digitalni tehničar sličan je oblik pomoći korisniku poput (ne)slavnog Clippyja, međutim, razlika je u tome što nije nimalo nametljiv i dosadan. Neće iskakati negdje sa strane i nuditi vam pomoć. Svrha digitalnog tehničara je da korisnik sam dođe do rješenja za bazične probleme unutar svojih usluga, bez čekanja i nepotrebnih poziva. Vrlo često se pozivi upućeni korisničkoj službi odnose na banalne probleme koji se vrlo lako mogu riješiti jednostavnom metodom eliminacije.

Digitalni tehničar je alat koji služi za detekciju eventualnih poteškoća na fiksnoj usluzi (TV, Internet) te vam, za sada, neće biti od koristi kod mobilnih tarifa. No, budimo realni, većina korisničkih problema se i javlja na fiksnim uslugama u domu – ne radi mi TV, ne radi mi Internet, ne mogu se spojiti na WiFi, trza mi slika, spor mi je Internet, zablokirao mi je modem… Iako će dobar dio čitatelja Bug.hr-a većinu ovakvih problema znati i samostalno riješiti, uz Digitalnog tehničara to će biti vrlo lagan zadatak i za manje napredne korisnike.

Većina poziva upućenih korisničkoj službi može se riješiti upravo uz asistenciju Digitalnog tehničara koji će korisnika voditi kroz rješavanje problema
Većina poziva upućenih korisničkoj službi može se riješiti upravo uz asistenciju Digitalnog tehničara koji će korisnika voditi kroz rješavanje problema

Korištenje opcije je krajnje jednostavno. U donjem izborniku aplikacije odaberete „Podrška“. Na sljedećem ekranu vidjet ćete nekoliko ponuđenih opcija, a potrebno je odabrati opciju „Pokreni digitalnog tehničara“. Sljedeće pitanje biti će kod kojih usluga vam se javljaju poteškoće. Sustav će ponuditi one usluge koje su vezane uz vaš korisnički račun. Ako koristite uslugu Interneta, bit će vam ponuđene opcije „Internet“ i „Podešavanje bežične mreže“. U daljnjem koraku nude vam se detaljniji opisi mogućih poteškoća – ne mogu se spojiti na Internet, imam poteškoće s bežičnom mrežom, veza se često prekida, problem s brzinom, zaboravio sam lozinku za WiFi…

Sustav vas dalje pita koji način povezivanja koristite te se daljinski provjerava postoji li problem negdje u centrali i kakve su postavke kod korisnika. Na samom kraju, aplikacija vam nudi pokušaj rješavanja problema spajanjem na Internet s drugim uređajem kako bi se eliminiralo pitanje je li problem u uređaju ili u mreži. Ako je problem u mreži, slijedi optimizacija mreže od strane pružatelja usluge, itd. Kad se iscrpe sve mogućnosti, preostaje ipak ljudska intervencija. Iako mnogima zvuči nevjerojatno, većina poziva upućenih korisničkoj službi može se riješiti upravo uz asistenciju Digitalnog tehničara koji će korisnika voditi kroz rješavanje problema.

Status mojih zahtjeva

Druga nova funkcionalnost u aplikaciji je praćenje statusa zahtjeva. Svi mi volimo vidjeti u kojoj je fazi rješavanje zahtjeva kojeg smo nekome uputili – bilo aktivacija usluge, tehnička poteškoća ili dostava određene pošiljke. Kada vidimo da je sve zajedno zbilja u nekom procesu rješavanja, lakše nam je i znamo na čemu smo.

Svi naši zahtjevi prema teleoperateru uredno se bilježe u sustavu. Do sada se njima nije moglo pristupiti. Kad ste uputili određeni zahtjev ili pritužbu, mogli ste samo jednostrano čekati na odgovor ili zivkati službu za korisnike te tražiti informacije zaobilaznim putevima. Kroz ovu funkcionalnost A1 Hrvatska pokušava korisnicima ipak donijeti jednu dodatnu vrijednost. Napominjem, sve funkcionalnosti aplikacije dostupne su i kroz desktop sučelje te statusima zahtjeva možete uredno pristupiti i ulogirate li se u Moj A1 portal.

Korisnici u svakom u aplikaciji mogu provjeriti u kojoj je fazi rješavanja njihov zahtjev te kada će biti riješen
Korisnici u svakom u aplikaciji mogu provjeriti u kojoj je fazi rješavanja njihov zahtjev te kada će biti riješen

Kako sve zajedno izgleda? Unutar aplikacije odaberite „Podrška“ u glavnom izborniku te na sljedećem ekranu „Status mojih zahtjeva“. Pojavit će se novi izbornik sa stavkama Reaktivacija linije, Pritužba, Aktivacija/prijenos mobilne ili fiksne linije, Tehnička poteškoća, Deaktivacija fiksne linije i povrat opreme te Dostava pošiljke. Vi sami najbolje znate kakav zahtjev ste uputili te ćete ga naći ovdje. Ako ste, primjerice, prijavili tehničku poteškoću za koju je nužan izlazak tehničara na teren, kroz status zahtjeva lako možete vidjeti kad možete očekivati tehničara. Prema tome možete i prilagoditi svoje aktivnosti i posao tijekom dana, bez potrebe da zovete korisničku službu.

Pregled statusa zahtjeva je tu primarno da korisniku uštedi vrijeme, olakša život i da u svako doba ima točnu informaciju "na čemu je" sa svojim upitom/zahtjevom. Svi smo mi naviknuli informaciju dobiti sad i odmah te se nećemo zadovoljiti čekanjem i nadanjem da će nam se netko jednog dana javiti s odgovorom na naš upit ili zahtjev. U A1 Hrvatska su ove potrebe korisnika prepoznali te svojim novim uslugama - digitalni tehničar i praćenje statusa zahtjeva - nastoje unaprijediti komunikaciju između korisnika i teleoperatera, kao i skratiti vrijeme potrebno za rješavanje problema. Ako ove usluge budu funkcionirale onako kako su zamišljene i ako ih korisnici zbilja budu koristili, A1 bi mogao značajno ubrzati i unaprijediti kvalitetu svoje usluge.

Dodatne informacije o Moj A1 mobilnoj aplikaciji i novim opisanim funkcionalnostima možete saznati na službenim stranicama A1 Hrvatska.