U godinu dana na Huawei AppGallery trgovini gotovo udvostručen broj preuzimanja aplikacija
Distribucija aplikacija porasla je za 83%, uz rast mjesečno aktivnih korisnika za 33%. Broj developera porastao je za 77%, pa ih je sada tamo broj registriranih 2,3 milijuna
![](/img/u-godinu-dana-na-huawei-appgallery-trgovini-gotovo-udvostrucen-broj-preuzimanja_pwXNuA.jpg)
Huawei AppGallery, jedna od tri najpopularnije trgovine aplikacija na svijetu, zabilježila je nekoliko važnih prekretnica godinu dana nakon otkrivanja planova za širenje mobilnog ekosustava tijekom MWC-a 2020. godine:
- Platforma je povećala broj registriranih developera na 2,3 milijuna, što je za 77% više u odnosu na prošlu godinu, te sada broji 300.000 developera izvan Kine.
- Broj globalnih korisnika AppGallery trgovine porastao je na 530 milijuna mjesečno aktivnih korisnika (MAU), a u Europi se povećao za 61,5 posto na godišnjoj razini te iznosi preko 42 milijuna korisnika.
- 120.000 aplikacija integriranih s HMS Core sada je dostupno na AppGallery-ju, što je porast od 118 posto u odnosu na prošlu godinu.
- Distribucija aplikacija također je zabilježila porast pa je 2020. godine dosegla 384,4 milijardi preuzimanja, što je za 174 milijarde više nego prethodne godine.
- Gaming je jedna od glavnih kategorija koje generiraju rast, s više od 500 posto više igara koje su dostupne na platformi u odnosu na godinu ranije.
Ove brojke su zabilježene godinu dana nakon što je Richard Yu, izvršni direktor i CEO Huawei Consumer BG-a, predstavio Huaweijev plan da AppGallery učini otvorenom, inovativnom platformom za distribuciju aplikacija koja je dostupna potrošačima širom svijeta.
Brzi rast AppGallery-ja potaknut je ulaganjem tvrtke u sklopu razvoja ekosustava Huawei Mobile Services (HMS). Na razvoju HMS-a sada radi preko 8000 inženjera za istraživanje i razvoj, a više od 600 ih je u globalnom timu za tehničku podršku. Rezultat rada na HMS-u je i povećanje integracije aplikacija s HMS Core za 118 posto na godišnjoj razini. Trenutno je 120.000 takvih aplikacija, a koristi ih 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, što je povećanje od 200 posto u odnosu na godinu ranije.
AppGallery je usmjerio svoje napore na suradnju s programerima na lokalnoj i globalnoj razini, generirajući povećani broj developera koji rade na platformi. Developeri sve više koriste AppGallery kako bi dosegnuli lokalne korisnike, kao i iskoristili sve veći broj globalnih korisnika trgovine.
Bogata ponuda Hrvatskih aplikacija
Korisnici u AppGallery trgovini mogu pronaći i pregršt domaćih popularnih aplikacija. U trgovini su otprije dostupne brojne aplikacije koje su dobro poznate hrvatskim korisnicima. Moguće je pronaći važne aplikacije banaka, npr. PBZ-a, Zagrebačke banke, OTP banke, Erste banke, RBA-e, HPB-a. Osim banaka, u trgovini su i aplikacije domaćih medija – Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, 24 sata, Index-a, Dnevnika, Otvorenog radija, N1 TV-a, kao i aplikacije telekom operatera HT-a, A1, Telemacha, Optima telekoma, kao i pripadajućih brendova MAXtv-a, Bonbona, Tomata i sl. Korisnici će u AppGallery trgovini lako preuzeti i aplikacije Aircash, eGrađani, Multiplus card, Hrvatska pošta, Croatia osiguranje, Njuškalo, HAC ENC i HRT Meteo.
Prilike za lokalne developere
"Naporno radimo kako bi korisnicima osigurali sve željene aplikacije. Odnos i suradnja s developerima u Hrvatskoj je sjajna. U samo nekoliko mjeseci smo ulistali sve bitne domaće aplikacije", rekao je Norman Mueller, direktor poslovnog razvoja za Huawei Mobile Services u Hrvatskoj.
Kao dio strategije, Huawei također koristi svoju stručnost u Kini kako bi pomogao inozemnim programerima da iskoriste njihovo unosno tržište aplikacija. U Kini, koja se smatra mobile-first društvom, živi preko 904 milijuna korisnika mobilnog interneta, s procjenom da je broj preuzimanja aplikacija preko 100 milijardi, a AppGallery je već pomogao preko tisuću developera da uđu u kinesku mobilnu ekonomiju u posljednjih 12 mjeseci.
"Aplikacije kao što je PicsArt su među prvima iskoristile ovu mogućnost, a sada se mogu pohvaliti s preko 300 milijuna preuzimanja u kontinentalnoj Kini. FaceTune 2 i Mondly su postigli slične uspjehe, te bilježe 2,2 milijuna, odnosno 350 tisuća preuzimanja u zadnjih 12 mjeseci. Od domaćih partnera kao uspješan primjer ističem naše partnere iz SofaScorea", dodao je Mueller.