Alati za navigaciju usmjeravaju vozače na rute s većim rizikom od sudara
Teksaški istraživači predlažu novu arhitekturu sustava za pronalaženje najkraćeg, ali i najsigurnijeg puta do odredišta
Uspoređujući najsigurnije i najkraće rute između pet gradskih područja u Teksasu – Dallas-Fort Worth, Waco, Austin, Houston i Bryan-College Station – uključujući više od 29.000 segmenata cesta, istraživački tim iz Texas A&M-a je otkrio da je rute s 8-postotnim skraćivanjem vremena putovanja povećava rizik od sudara za 23 posto.
Nedosljedni podaci
Istraživači su kombinirali karakteristike ceste i prometa, uključujući njihovu geometriju, broj i širinu traka, osvjetljenje, prosječni dnevni promet, vremenske uvjete i povijesne podatke o sudarima, kako bi analizirali i razvili statističke modele za predviđanje rizika od sudjelovanja u sudarima.
Studija, objavljena u časopisu Transportation Research Part C otkrila je nedosljednosti u predstavljanju najkraćih i najsigurnijih ruta. Na primjer, u vedrim vremenskim uvjetima najkraći put između Dallas-Fort Wortha i Bryan-College Stationa skratit će se vrijeme putovanja za osam posto. Međutim, vjerojatnost sudara time se povećava na 20 posto. Analiza sugerira da putovanje najdužom rutom između Austina i Houstona smanjuje vjerojatnost sudara za 1 posto.
Često korištene aplikacije za navigaciju navode korisnike da koriste cestu koja nosi veći rizik od sudara. Zbog toga istraživači predlažu novu arhitekturu sustava za pronalaženje najsigurnije rute.
Nova arhitektura
Takav algoritam nakon primanja odredišta putovanja i doba dana putovanja identificira rute koristeći podatke o cestovnoj mreži i moguće incidente, uključujući zatvaranje cesta ili traka zbog poplava ili sudara. Sustav bi također uključio karakteristike ceste, povijesne podatke o sudarima, prometne informacije i trenutne vremenske uvjete. Ruta s najmanjim akumuliranim rizikom tada bi se predložila kao najsigurnija ruta.
Sustav obećava, ali uvelike ovisi o dostupnosti podataka koje prikupljaju lokalne i savezne službe odgovorne za cestovni prijevoz. Studiju bi trebalo i proširiti novim podacima o riziku od sudara u određenom smjeru, na raskrižjima i ozbiljnosti sudara na pojedinim rutama.