Ne budite naivci, upozorava nova kampanja vezana za internetsku sigurnost

U svrhu osvještavanja javnosti o važnosti internetske sigurnosti te poticanja odgovornog korištenja Interneta, CARNET-ov Nacionalni CERT pokrenuo je nacionalnu kampanju “"Hrvatski naivci"

Sandro Vrbanus nedjelja, 24. veljače 2019. u 05:30

S ciljem osvještavanja javnosti o važnosti kibernetičke sigurnosti i poticanja odgovornog korištenja Interneta, CARNET-ov Nacionalni CERT pokrenuo je kampanju "Hrvatski naivci". Ona je dio projekta "GrowCERT – Jačanje kapaciteta Nacionalnog CERT-a i poboljšanje suradnje na nacionalnoj i europskoj razini" koji je sufinanciran sredstvima Europske komisije.

Prema podacima istraživanja Eurobarometra iz 2017. godine stavovi građana o kibernetičkoj sigurnosti u Hrvatskoj daju zaključiti kako prosječni korisnici nedovoljno vode brigu o zaštiti vlastitih podataka, ne razmišljaju kako bi upravo oni mogli postati žrtva kibernetičkog napada te im je potrebna edukacija. Korisnici Interneta samouki su u snalaženju u online prostoru baš poput samoukih slikara hrvatske naive, a hrvatski naivci ljudi su koji su zahvaljujući svojoj naivnosti postali žrtve Internet prevara i neutemeljeno su povjerljivi.

Nacionalni CERT ovom kampanjom želi potaknuti građane da nauče raspolagati vlastitim podacima na Internetu te bezbrižno surfati njime. Svi zainteresirani će se na web stranici naivci.hr moći upoznati s velikim Internet naivcima, pročitati njihove priče i tako se informirati o različitim rizičnim ponašanjima na Internetu, kao što su korištenje jednostavne lozinke ili neprovjeravanje izvora informacija.

Uz online i TV kanale te različite promotivne materijale Nacionalni CERT će tijekom ožujka organizirati edukacije za poslovnu zajednicu i članove akademske mreže.