Četvrta generacija bolida Formule E mogla bi biti pogonjena vodikom

Iako su tek predstavili obrise bolida kakvi bi se u Formuli E trebali utrkivati od kraja 2022. godine, u ovom sportu već razmišljaju i korak dalje, naravno uz održivost i ekologiju u prvom planu

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 3. siječnja 2022. u 06:00

Nedavno je javnosti predstavljen prvi koncept novih bolida Formule E, većinom i dalje prekriven velom tajne. Ono što se moglo doznati jest da bi treća generacija ovih trkaćih bolida trebala i dalje u fokusu imati visoke performanse, efikasnost i održivost, a najave govore da bi njihov pogonski sklop trebao omogućiti energetski najefikasniji trkaći automobil ikada. Naime, najmanje 40% sve energije korištene tijekom utrke ovi će bolidi moći proizvesti iz sustava regenerativnog kočenja.

Utrkivanje na vodik

Treća generacija bolida u utrkivanje bi se trebala uključiti od devete sezone natjecanja Formule E, koja će se odvijati krajem 2022. i početkom 2023. godine. Timovi će prve bolide dobiti na testiranje na proljeće sljedeće godine. No, uprava već sada gleda korak dalje i razmišlja o bolidima četvrte generacije.

Izgled bolida 3. generacije Formule E
Izgled bolida 3. generacije Formule E

Kako je za portal Motorsport potvrdio suosnivač ovog natjecanja Alejandro Agag, vodstvo ove trkaće serije počelo je razmišljati i o tome da se četvrta generacija pogonskih sklopova zasniva na vodiku. O tome će početi razgovarati s timovima i proizvođačima bolida, ali i drugim kompanijama koje bi mogle pripomoći u ovoj tranziciji. "Sve opcije su otvorene", kaže Agag, uz napomenu da je prelazak na vodik u skladu s licencom koju je njihova serija dobila od FIA-e.

Dvije opcije na stolu

"Dva su načina kako se vodik može koristiti. Prvi je da on izgara u motoru, što je manje efikasno, ali neki već rade na tome da se efikasnost poveća". Ovdje Agag vjerojatno misli na Toyotu koja već u nekoliko modela testira motore s unutarnjim izgaranjem vodika, a s jednim čak i sudjeluje u utrkama. U tom smjeru ide i trkaća serija Extreme E, u kojoj se po zahtjevnim terenima utrkuju posebno izrađena električna terenska vozila, također s vodikom kao izvorom energije.

Extreme E trkaći SUV
Extreme E trkaći SUV

Drugi je način, naravno, korištenje vodikovih gorivnih ćelija kao izvora električne energije za klasične elektromotore. "Čim ove tehnologije budu široko rasprostranjene i primjenjive za utrkivanje, definitivno ćemo ih istražiti", poručio je jedan od vodećih ljudi Formule E.



Prijenosni bežični BT zvučnik

JAMO DS 3

Elegantan spoj oblika i funkcionalnosti. Savršen suputnik za glazbu u pokretu. Trajanje USB punjive baterije 6 sati, priključak za SD memorijsku karticu, FM radio, AUX ulaz, 150 Hz - 20k Hz.

779 kn 899 kn Kupi

Bežične in-ear BT slušalice

FOCAL SPARK

Kvalitetan Focal zvuk, aluminijsko kućište, ugrađen mikrofon i daljinski upravljač na kablu, do 8 sati trajanje bateriije, 16 Ohms, 20Hz – 20KHz, 103dB.

499 kn 799 kn Kupi