Ray-Ban Meta: kulturološka ikona s naprednom AI tehnologijom
Meta pregovara o kupnji udjela u tvrtki EssilorLuxottica, proizvođaču naočala s kojim surađuje na izradi Ray-Ban pametnih naočala
U svijetu modnih dodataka malo je ikona koje su ostavile tako dubok trag kao Ray-Ban Wayfarer sunčane naočale. Ove legendarne naočale, koje su postale sinonim za cool i buntovništvo, imaju bogatu povijest koja seže sve od 1952. godine. Nose se i danas ali imaju kamere i uključuju generativnu AI tehnologiju koja korisnicima omogućuje postavljanje pitanja o objektima ispred njih.
Meta se uključila
Meta pregovara o kupnji udjela u tvrtki EssilorLuxottica, proizvođača naočala s kojim surađuje na izradi Ray-Ban pametnih naočala. Udio bi mogao vrijediti gotovo 4,5 milijardi era, što je relativno mala investicija za Meta-u čija je tržišna vrijednost oko 1,2 bilijuna dolara, javlja WSJ.
Razlog za ulaganje je odlična prodaja Ray-Ban Meta pametnih naočala, hardvera koji omogućuje korisnicima fotografiranje i slušanje glazbe putem okvira naočala. Suradnja s Luxotticom ključna je novu strategiju Mete kad prodaja VR-a ne ide kako se očekivalo, a ne želi se odustati od izgradnje Metaverzuma. Treća generacija Ray-Ban Meta naočala, očekivana za blagdansku sezonu 2025., trebala bi uključivati mali zaslon.
Druga generacija
Prva generacija Ray-Ban Stories pametnih naočala, predstavljena 2021. nije postigla značajan uspjeh kod potrošača. Međutim, druga generacija Ray-Ban Meta naočala, lansirana u rujnu, pokazala se znatno uspješnijom. Ove naočale rade brže, imaju bolje kamere i uključuju generativnu AI tehnologiju koja korisnicima omogućuje postavljanje pitanja o objektima ispred njih.
Snimanje bez korištenja ruku
Ray-Ban Meta naočale postale su popularne među korisnicima koji žele snimati video zapise bez korištenja ruku, posebno za snimanje djece u igri ili snimanje iz prve ruke tijekom aktivnosti poput vožnje na biciklu. Iako Meta nije objavila točne brojke prodaje, izvršni direktor Mark Zuckerberg izjavio je u travnju da se uređaj dobro prodaje i da se tržište za takve uređaje razvija brže od očekivanog.
Snaga brenda
Dugogodišnja popularnost i ikoničko značenje Luxotticinog brenda Ray-Ban važni su jer privlači potrošačke mase koje nisu regularni korisnici hi tech gadgeta. Luxotica ima vlasništvo nad LensCraftersom, lancem prodavaonica dioptrijskih naočala, što je ključno je za prodaju Ray-Ban Meta naočala korisnicima kojima trebaju dioptrijske leće.
U međuvremenu, EssilorLuxottica je nedavno objavila dva vlastita poslovna poteza: akviziciju brenda Supreme od VF Corp. za nešto više od milijardu eura i kupnju 80 posto udjela u njemačkoj tvrtki Heidelberg Engineering.