Tesla počinje izradu metalnih dijelova za Cybertruck najvećom prešom na svijetu

Ljubitelji velikih strojeva, pozor – u Tesli je nedavno u rad puštena najsnažnija preša za metal u svijetu, snage čak 9.000 tona, izrađena u talijanskoj kompaniji IDRA

Sandro Vrbanus utorak, 26. srpnja 2022. u 13:05

Teslin futuristički kamionet Cybertruck, jednom kada stigne na tržište, isticat će se potpuno drugačijim dizajnom, karoserija (ili preciznije, egzoskelet) će mu biti od nehrđajućeg čelika, a za njezinu izradu morat će se koristiti najveća preša za metal na svijetu. Najave te gigantske preše, koja je u talijanskoj kompaniji IDRA izrađena samo za Teslu, pojavile su se još prošle godine, kada se najavljivalo da bi ona trebala imati snagu potiska od najmanje 8.000 tona kako bi mogla u jednom komadu izraditi velike strukturalne dijelove za Cybertruck.

Giga Press

Od tada je prošlo gotovo godinu i pol, Cybertruck je trenutačno na rasporedu za početak proizvodnje tek sljedeće godine, a preša je u međuvremenu puštena u rad. Talijanski je proizvođač u svibnju objavio video zapis sastavljanja ogromnog stroja, koji možete vidjeti u nastavku.

Potom su iz Tesle ovoga tjedna objavili video iz tvornice, u kojem se vidi jedan ciklus u radu te preše – tijekom kojeg iz nje izlazi oveći komad oblikovanog čelika s prepoznatljivim lukovima blatobrana automobila. Tesla, dakle, već koristi najveću prešu na svijetu. Kažu da im ona omogućava izradu pravih automobila metodom kojom su se do sad izrađivale igračke.

Prema novim informacijama, IDRA-ina "Giga Preša" za Teslu ima snagu potiska od čak 9.000 tona. Za usporedbu, do sada najveći stroj iste namjene u Tesli ima snagu od 6.000 tona i koristi se za prešanje dijelova za Model Y.

Elon Musk kaže kako izrada velikih karoserijskih struktura za automobile u jednom komadu smanjuje ukupnu masu vozila, pojednostavljuje tvornički proces, povećava kvalitetu vožnje te smanjuje buku u vožnji. Ranije se spominjalo i da bi u Tesli mogli početi ozbiljnije raditi na "jeftinom" električnom automobilu, koji bi koštao oko 25.000 dolara, a pojeftinjenje proizvodnje mogli bi donijeti upravo ovakvi proizvodni procesi.