Virgin Atlantic reciklira štetne ugljikove plinove u zrakoplovno gorivo

Prvi let s novim zrakoplovnim niskougljičnim gorivom, dobivenim od zagađivača iz industrije, bit će obavljen Boeingom 747 iz Orlanda u London sljedećeg mjeseca

Sandro Vrbanus subota, 22. rujna 2018. u 06:30

Virgin Atlantic, zrakoplovna kompanija koju je osnovao Richard Branson, u suradnji s biotech kompanijom LanzaTech već sedam godina radi na načinu za recikliranje štetnih emisija ugljikovih spojeva u novo zrakoplovno gorivo. Nakon godina rada, sljedećeg bi mjeseca let Virginovog Boeinga 747 iz Orlanda (Florida, SAD) u London trebao u potpunosti biti obavljen korištenjem isključivo novog niskougljičnoga goriva.

Ovo zrakoplovno gorivo dobiva se iz plinova koje u atmosferu otpuštaju tvornice čelika. Inače za atmosferu štetni plinovi s visokim sadržajem ugljika u revolucionarnom se procesu pretvaraju u etanol – koji se u konačnici koristi u proizvodnji goriva. U usporedbi s klasičnim zrakoplovnim gorivom LanzaTechovo rješenje može donijeti i do 70% manje ugljikovih spojeva koji na kraju završe u atmosferi.

Zanimljivo, proces pretvorbe štetnih plinova u etanol koristi anaerobnu bakteriju otkrivenu u probavnom traktu zečeva, a tako dobiveno gorivo dobilo je službeno odobrenja za korištenje u zrakoplovima ranije ove godine.

Osim ekološke održivosti ovaj proces mogao bi biti i značajno jeftiniji od klasičnog načina proizvodnje goriva, i to iz razloga što koristi obilne izvore ugljikovih plinova iz tvornica koje značajno zagađuju okoliš. Iz Virgin Atlantica kažu kako je potencijal ovog ekološkog goriva u zrakoplovnoj industriji ogroman. Prema njihovim procjenama sustav za izvlačenje ugljika iz ispušnih plinova može se postaviti na oko 65% tvornica čelika u svijetu, što bi omogućilo zadovoljavanje oko 20% svjetske godišnje potražnje za zrakoplovnim gorivom.