Moj mobitel, moja banka

Hrvatski Telekom i Zagrebačka banka pokreću digitalnu bankarsku uslugu koja će se potpuno aktivirati i koristiti pomoću mobilne aplikacije. Spoj telekoma i velike banke definitivno ima svoje prednosti i predstavlja ozbiljnu konkurenciju mladim digitalnim bankama izazivačima…
Digitalne banke i bankarske usluge koje se u cijelosti mogu konzumirati koristeći tek aplikaciju za mobilne telefone sve agresivnije penetriraju tržište, a premda iza njih najčešće ne stoje velike banke, nego fintech tvrtke koje su nerijetko nastale kao startupi, u taj prostor polagano ulaze upravo tradicionalne banke. Do ljeta ove godine u Hrvatskoj bi trebala postati dostupna upravo takva usluga koja je nastala kao rezultat spoja velike bankarske grupacije i telekoma. Naime, nedavno su Hrvatski Telekom i Zagrebačka banka potpisali ugovor o suradnji u pružanju i distribuciji nove digitalne bankarske usluge, Telekom bankarstva.
Riječ je o prvoj cjelovitoj bankarskoj usluzi za koju je ugovaranje bankarskog paketa moguće pomoću mobilne aplikacije i bez potrebe za odlaskom u poslovnicu, i to bez vremenskog ograničenja. Na domaćem tržištu, naime, neke banke već omogućuju otvaranje računa pomoću aplikacija, no jedan od koraka u postupku je i obavljanje videopoziva koji je moguće uputiti samo do određenog vremena. U ovom slučaju, koristit će se skeniranje osobnih dokumenata kamerom ugrađenom u pametni telefon te fotografiranjem selfieja kako bi se verifikacija identiteta provela. Osim toga, korisnicima će na raspolaganju biti i druge praktične bankarske usluge kao što je mogućnost slanja novca tek klikom na kontakt iz imenika (usluga će biti vezana uz broj mobitela korisnika, što znači da je broj mobitela zapravo identifikator primatelja).
Kad se telekom i banka udruže
Suradnja između telekoma i banke u smislu pružanja usluge digitalnog bankarstva zapravo je sasvim razumljiva, i pravo je čudo da se do sada takva sinergija već nije dogodila. Tim više što u tom segmentu, barem je to tako za sada, dominiraju fintech startupi poput digitalne banke N26 ili Revoluta, koji je nedavno dobio bankarsku licencu. Ako se usporedi ono što će Telekom bankarstvo ponuditi u odnosu na ono što već sada nude tipične digitalne banke, a prema onome što se za sada moglo doznati o ovoj usluzi, koja će tek postati dostupna do ljeta, onda je lako zaključiti kako će ovo biti punokrvna usluga digitalnog bankarstva, koja će prema svemu moći parirati mladim bankama izazivačima. No s jednom vrlo važnom distinkcijom.
Naime, iza ove usluge stoji Zagrebačka banka sa svime onime što to nosi, a tehnološku platformu nadopunjuje HT, s time da su aplikativno rješenje kao glavno sučelje kroz koje će se usluga konzumirati, razvili Zagrebačka banka u suradnji s HT-om i partnerima, a temelji se na ZABA-inoj mobilnoj aplikaciji. Dakle, s jedne strane se dobivaju inovativne usluge digitalnih banka, a s druge strane dobiva se sigurnost kakvu digitalne banke tek moraju zaslužiti. Što to znači?
Korisnici ove usluge moći će slobodno koristiti najširu mrežu bankomata i poslovnica u Hrvatskoj, a jednako tako, moći će koristiti i bankomate unutar EU i na dugim tržištima gdje posluje grupacija UniCredit. Podržane su sve Maestro, Mastercard i Visa kartice Zagrebačke banke, s time da će biti podržano plaćanje mobilnim telefonom, i to na svim beskontaktnim platnim mjestima diljem svijeta, slično kao što to nudi Google Pay. Dakle, za sada samo na Androidu, dok Apple ili ne omogući Apple Pay na domaćem tržištu ili ne otvori pristup NFC-u u svojim telefonima. Osim toga, na raspolaganju je i već uhodana korisnička služba, nešto što je ozloglašeno kod mladih digitalnih banaka kao što je to Revolut, a što u slučaju poteškoća prilikom korištenja usluge može predstavljati ozbiljan problem.
Pouzdanost i sigurnost
Međutim, uz to što se na raspolaganje dobiva mogućnost korištenja suvremenih usluga digitalnog bankarstva, možda je najvažnije to da kombinacija vodećeg telekoma i vodeće banke na tržištu jamči sigurnost i financijsku stabilnost. Malo tko bi pristao primati svoja redovita primanja na račun u Revolutu ili nekoj digitalnoj banci, no kada iza tog računa stoji velika tradicionalna banka, onda za time nema nikakve zapreke niti bojazni (povjerenje prema digitalnim bankama još uvijek je njihova primarna kočnica u napretku).
Sva ona pravna i financijska sigurnost posve je zajamčena, i to je jedna od ključnih prednosti. Prednost je, dakako, i postojeći broj korisnika, kako samoga HT-a, tako i Zagrebačke banke, pa one usluge koje ovise o raširenosti na temelju broja korisnika, s ovom suradnjom imaju mnogo više smisla, a sigurno će biti i određenih benefita za korisnike HT-a i Zagrebačke banke.
Sve u svemu, do ljeta bismo u Hrvatskoj trebali imati prvu punokrvnu uslugu digitalnog bankarstva, koja će se u cijelosti konzumirati kroz mobilnu aplikaciju. Za sada nisu poznate cijene i pogodnosti, no s obzirom na ono što nude agilne banke izazivači, neupitno je da će morati biti konkurentne.