Njemačka pokrenula testiranje autonomnih vozila u javnom prijevozu
Testira se šest električnih SUV-a NIO ES8 i koriste sustav Mobileye Drive s tehnologijom 4. razine. Projekt vrijedan 2,2 milijuna eura će trajati do kraja godine

U ponedjeljak je u Njemačkoj službeno pokrenuta pilot-verzija projekta KIRA, koji po prvi put uključuje autonomna vozila u sustav javnog prijevoza. Testiranje se provodi u gradovima Langen i Egelsbach u metropolitanskoj regiji Rhein-Main, gdje odabrani korisnici mogu naručiti samovozila preko mobilne aplikacije.
Šest vozila s tehnologijom 4. razine
KIRA označava "umjetnom inteligencijom potpomognuti redoviti promet autonomnih vozila na zahtjev". Za testiranje se koristi šest vozila opremljenih tehnologijom 4. razine autonomije, što znači da mogu samostalno donositi sve odluke o vožnji unutar definiranih područja.
Vozila su bazirana na električnim SUV-ovima NIO ES8 i koriste Mobileye Drive sustav koji uključuje radare i lidare. Mogu se kretati brzinom do 130 km/h u stvarnom prometu. Testiranje je započelo ljetos bez putnika, a sada je dostupno odabranim korisnicima u dijelovima Darmstadta i okruga Offenbach.
Financiranje od 2,2 milijuna eura
Projekt financiraju njemačko Savezno ministarstvo za digitalne poslove i promet te pokrajina Hessen s ukupno 2,2 milijuna eura. Među partnerima su Deutsche Bahn i Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV), dok je softver za naručivanje i planiranje ruta razvila ioki, podružnica Deutsche Bahna.
Znanstveni dio pokrivaju Njemački zrakoplovni centar (DLR) i Institut za tehnologiju u Karlsruheu (KIT), koji analiziraju utjecaj na promet i društvenu prihvatljivost tehnologije.
Istraživanja pokazuju veliku javnu podršku
Prema studiji digitalnog udruženja Bitkom, 77 posto ispitanika u Njemačkoj može zamisliti korištenje autonomnih minibuseva. Dodatno, 61 posto vjeruje da će za 20 godina većina vozila biti autonomna, što pokazuje rastući interes javnosti za ovakve tehnologije. Thomas Drewes iz Deutsche Bahna objašnjava: "Autonomne usluge na zahtjev mogu značajno poboljšati javni prijevoz, posebno u ruralnim područjima gdje nedostaje vozača." Predstavnik RMV-a dodaje da je KIRA ključni korak prema fleksibilnoj mobilnosti koja bi trebala biti usporediva s osobnim automobilom.
Širenje projekta do kraja 2025. godine
Projekt će trajati do kraja 2025. godine, a cilj je stvoriti smjernice za buduće autonomne usluge na zahtjev. Sva iskustva bit će dostupna cijeloj industriji preko Udruge njemačkih prijevoznih tvrtki (VDV). Za 2025. planira se proširenje projekta, uključujući i druge europske gradove poput Osla i Ženeve kroz povezane inicijative kao što je projekt ULTIMO.