Potvrđeno iz ZET-a: Priprema se novi sustav naplate karata

U ZET-ovim vozilima sve je više naljepnica s QR kodom i natpisom 'Registrirajte kartu'. Iako kodovi trenutno nisu u funkciji, iz ZET-a su nam potvrdili da pripremaju novi sustav naplate karata i da će ga uskoro predstaviti javnosti

Matej Markovinović subota, 27. svibnja 2023. u 16:27
Naljepnica s QR kodom. 📷 Foto: Bug.hr, Unsplash
Naljepnica s QR kodom. Foto: Bug.hr, Unsplash

Oni koji su se posljednjih dana imali priliku voziti zagrebačkim javnim prijevozom, zasigurno su primijetili neobične naljepnice s QR kodom. Osim koda za skeniranje, na naljepnicama stoji potpis ZET-a, broj vozila te natpis „Registrirajte kartu“.

Sve to upravo navodi na to da ZET sprema novi sustav naplate karata za javni prijevoz. QR kod smo i sami u nekoliko navrata pokušali skenirati, ali bezuspješno. Iz tog smo razloga odlučili poslati upit ZET-u, ne bi li saznali koju informaciju više i dobili objašnjenje o čemu je točno riječ.

„Točno je kako će uskoro doći do noviteta u prodaji karata ZET-a i uskoro ćemo javnost upoznati sa svim detaljima“, šturo nam je odgovorio ZET-ov glasnogovornik Domagoj Zeba, potvrdivši tako da se radi na novom sustavu naplate.

Naljepnica s QR kodom. 📷 Foto: Bug.hr
Naljepnica s QR kodom. Foto: Bug.hr

Podsjećamo kako je ZET još 2017. godine, nakon javnog natječaja, dogovorio s tvrtkom KING ICT izradu informatičkog sustava, pomoću koje bi se mogle kupovati karte i informirati se o voznom redu. Kako se pisalo tada u medijima, ZET je to platio nekadašnjih 1,8 milijuna kuna, ali aplikacija se nikada nije javno upogonila, iako je ona - u potpunosti dovršena u zadanom roku, za što smo dobili potvrdu iz KING ICT-a još krajem 2019. godine.

Koji razlog stoji iza toga, nikada nije službeno objašnjeno. Odgovor je 2022. godine pokušao saznati Index.hr, i iz KING ICT-a su dobili istu informaciju kao i mi:

„Sa svoje strane možemo reći da je KING ICT u zadanom roku zaista ispunio sve obveze iz ugovora koji se tiče izrade aplikacije za ZET, sve u skladu sa zahtjevima naručitelja. Rješenje smo, prema ugovornim obvezama, naručitelju isporučili u ugovorom propisanom roku. Odluka o tome kada će rješenje biti dostupno građanima nije na nama kao izvršitelju“, rekli su iz KING ICT-a prošle godine.

A iz ZET-a su im u vezi tog rješenja tada rekli: "Kao što je već ranije objavljivano, mobilnu aplikaciju za prodaju karata ZET je 2019. godine platio nešto manje od 2 milijuna kuna. Sigurno je kako će ona u praktičnom obliku zaživjeti, a za to vezane aktivnosti intenzivirala je i nova uprava, koja uz odgovornu upravljačku politiku želi učiniti dodatne iskorake i korisnicima ponuditi novitete koji uslugu podižu na još višu razinu.

Aktivaciji aplikacije za prodaju karata prethode aktivnosti prilagodbe sustava kojima raspolažemo, a čija funkcionalnost mora biti usklađena s opcijama tarifnog sustava, što se u proteklom razdoblju nije moglo realizirati u optimalnom obliku."

Kako će izgledati novi sustav beskontaktnog plaćanja karata, trenutno nije poznato, ali vjerojatno će uskoro zaživjeti u praksi. U svakom slučaju, vjerujemo da će veliki dio korisnika javnog prijevoza sa zadovoljstvom dočekati novi i olakšani sustav naplate pomoću pametnih telefona.

Anketa Glasanje do 3.6.2023. Glasanje zatvoreno

Ukupni broj glasova: