U promet je pušten prvi elektrobaterijski vlak HŽ-a
Svečano je obavljena prva vožnja elektrobaterijskog vlaka na relaciji Zagreb – Bjelovar. Proizveden je u Hrvatskoj, a šest punionica za takve vlakove postavljeno je u kolodvorima diljem zemlje

Danas, 13. svibnja 2025. u promet je pušten prvi elektrobaterijski vlak u vlasništvu HŽ Putničkog prijevoza. Svečana vožnja obavljena je od Zagreba do Bjelovara, na njoj su sudjelovali državni dužnosnici i predstavnici HŽPP-a te Končar – Elektroindustrije. Vlak će i ubuduće prometovati na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb.
Ovaj prvi elektrobaterijski vlak za potrebe HŽPP-a proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizveden je baterijski vlak te šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a. Baterijske vlakove i punionice proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila.
Do 18 sati vožnje na dan
Elektrobaterijski vlak je niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup Internetu (Wi-Fi). Vlak ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta.
Projektiran je za prosječnu dnevnu kilometražu do 480 km i prosječni dnevni rad do 18 sati. U prometu je moguće funkcionalno spajanje elektrobaterijskog vlaka s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.
Elektrobaterijski vlak (BEMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži pruga u RH. Na neelektrificiranim prugama za pogon će koristiti baterije (maksimalna brzina 120 km/h), a na elektrificiranim električnu energiju iz kontaktne mreže (maksimalna brzina 160 km/h). Baterije se mogu puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama.
Ekološki prihvatljivo rješenje
Nabavom baterijskih vlakova omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju. Primjenom zelenih tehnologija u željezničkom prometu podiže se razina energetske učinkovitosti prometnog sustava te doprinosi smanjenju buke i emisija stakleničkih plinova iz prometa, poruka je iz HŽPP-a.
Ovim projektom nastavlja se modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza u cilju poboljšanja lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, čime se osigurava učinkovitiji i konkurentniji željeznički putnički prijevoz, koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj, zaključuju.