Končar predstavio baterijski vlak iz vlastitog razvoja i pripadajuću punionicu

Na sajmu InnoTrans 2024. u Berlinu domaći je proizvođač predstavio najnovije iskorake u segmentu urbane mobilnosti – baterijski i mjerni vlak, nastale u njihovim razvojnim pogonima

Sandro Vrbanus srijeda, 25. rujna 2024. u 13:10
Baterijski motorni vlak 📷 Končar
Baterijski motorni vlak Končar

Domaća kompanija Končar tradicionalno nastupa na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije, InnoTransu u Berlinu, gdje je po prvi put predstavio čak dva svoja vlaka. Riječ je o baterijskom i mjernom vlaku, koji predstavljaju najsloženiji visokotehnološki proizvod hrvatske industrije, razvijen zahvaljujući stručnjacima Končara.

Sajam ove godine na 200.000 m2 izložbenog prostora u 42 izlagačke hale te na 3.500 metara tračnica okuplja više od 2.900 izlagača iz 59 zemalja. Svojim nastupom ispred više od 160.000 posjetitelja iz oko 150 zemalja svijeta, Končar će kroz visokotehnološku industriju pružiti doprinos daljnjem strateškom pozicioniranju Hrvatske na karti Europe te jačanju gospodarske konkurentnosti, objavili su iz te kompanije.

Baterijski motorni vlak

Kao odgovor na rastuću potrebu za elektrifikacijom javnog prijevoza i stvaranjem održivije urbane mobilnosti, Končar je u sklopu vanjskog izložbenog prostora premijerno predstavio svoj najnoviji baterijski motorni vlak (BMV), u sklopu kojeg je održao i posebnu prezentaciju za stručnu javnost. Uz ovu tehnološku atrakciju, koju je Končar proizveo među prvima u Europi, na vanjskim se prostorima istaknuo i mjerni vlak koji je također na InnoTrans stigao ravno iz pogona Končar – Električnih vozila, a po svom će povratku u Hrvatsku značajno doprinijeti operativnim mogućnostima domaćeg kupca, HŽ Infrastrukture.

KONČAREVI baterijski vlakovi, poput primjerka izloženog na sajmu InnoTrans, namijenjeni su širini kolosijeka od 1.435 mm i najvećoj dopuštenoj brzini od 120 km/h, a odlikuje ih dvodijelna kompozicija koja sadrži 102 sjedeća mjesta te ukupni kapacitet za 216 putnika. Pogonske baterije smještene su na krovu vozila, rađene su na bazi litijske NMC tehnologije i kapaciteta su od 736 kWh. Velika pozornost posvećena je odabiru baterijskih paketa, koji ispunjavaju najstrože europske zahtjeve za litijske baterije.

Rješenje za urbanu mobilnost

"Veliko nam je zadovoljstvo svjetskoj javnosti predstaviti svoje najnovije tehnološke iskorake koji će zasigurno uvelike oblikovati budućnost transportne industrije u Hrvatskoj, a nadamo se i šire. Navedeni iskoraci prije svega su rezultat samostalnog razvoja te predanog rada naših stručnjaka. Posebno smo ponosni na naš Baterijski motorni vlak (BMV), koji u ovoj konkretnoj industriji zasigurno pripada vrlo uskom krugu suvremenih tračničkih rješenja i koji odražava bogato iskustvo Grupe Končar u razvoju vlastitih visokotehnoloških proizvoda, posebice u segmentu urbane mobilnosti. Ovakvi vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga, a u pokretu će ih držati pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje, pri čemu je važno istaknuti da smo itekako vodili računa i o pratećoj infrastrukturi koja se također proizvodi upravo u Končaru", ističe Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila.

Mjerni i baterijski vlak 📷 Končar
Mjerni i baterijski vlak Končar

Izloženi mjerni vlak samohodno je vozilo dizajnirano za praćenje, mjerenje i bilježenje stanja pruga s visokom preciznošću. Izrađeno na dokazanoj platformi Končarevih postojećih električnih i dizel-električnih vlakova, ovo visokopodno tračničko vozilo pogonjeno je dizelskim motorom i može dosegnuti brzinu do 140 km/h na elektrificiranim i neelektrificiranim prugama.