Canalys bilježi pad kineskog tržišta pametnih telefona

Prema novim podacima tvrtke Canalys, kinesko tržište pametnih telefona je u prvom kvartalu ove godine zabilježilo pad isporuka od 21 posto

Matija Pavlić subota, 28. travnja 2018. u 14:55

Tvrtka Canalys provela je još jedno u nizu istraživanja koje se ovaj put tiče kineskog tržišta pametnih telefona u prvom kvartalu 2018. godine.

Izvješće upozorava na izvjestan pad isporuka pametnih telefona na kineskom tržištu u spomenutom razdoblju. Riječ je o smanjenju isporuka od 21% na godišnjoj razini. Isporučeno je 91 milijun pametnih telefona, što odgovara brojkama zabilježenim tijekom posljednjeg kvartala 2013. godine.

Pad isporuka zabilježilo je osam od ukupno deset vodećih kineskih proizvođača pametnih telefona, a jedini izuzetak su Huawei (oko 2% veće isporuke na godišnjoj razini) i Xiaomi (37% veće isporuke na godišnjoj razini).

Poznatiji proizvođači kao što su Samsung, Meizu i Gionee zabilježili su pad isporuka, dok je Apple ispao iz početnih pet proizvođača u kategoriju ostali. Kinesko tržište pametnih telefona trenutačno je oštra tržišna utakmica između četiri različita domaća proizvođača (Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi).

U prvom kvartalu Huawei je isporučio 21 milijun pametnih telefona što je dovoljno za čelnu poziciju isporuka na kineskom tržištu te tržišni udio od 24%. Slijedi Oppo s 18 milijuna isporučenih uređaja (udio od 19%), Vivo s 15 milijuna isporučenih uređaja (udio od 17%) te Xiaomi s 12 milijuna isporučenih uređaja (tržišni udio od 13%).

Razlog za ovakve brojke na kineskom tržištu krije se u zasićenju cjelokupnog tržišta, manjku inovacija te velikom izboru gotovo identičnih proizvoda, kao i marketinškim kampanjama koje nisu uspjele privući veći broj kupaca. Svemu nabrojanom valja dodati i trgovinski rat između Kine i SAD-a te nedavnu zabranu izrečenu tvrtki ZTE u SAD-u, koja bi mogla značajno utjecati na njezino buduće poslovanje.