Trendovi

Google Trends otkriva što nam je u pandemiji doista postalo novo normalno

Mladen Smrekar srijeda, 12. siječnja 2022. u 19:55

Kako pandemija ulazi u svoju treću godinu, čini se da smo zauvijek neke od kupovnih navika koje su pojavile s Covidom, uključujući veće zanimanje za računalnu periferiju, trenirke i žesticu

Axios, Google Trends i tvrtka Schema Design zajednički su radili na projektu The New Normal. Cilj im je bio analizirati proizvode koje su Amerikanci tražili na Googleu od 2020. godine, odnosno od početka pandemije. Pokušali su otkriti za kojim je proizvodima interes trajno porastao, za kojima je potreba kratkotrajno bila veća te za kojim se proizvodima potražnja nije promijenila unatoč situaciji.

Rad od kuće kroji trendove

Trend rada od kuće obilježio je posljednje dvije godine pa ne čudi što je u to vrijeme zamijećeno više pretraživanja podataka o računalima i računalnoj periferiji, faks uređaja, skenera, monitora i pisača.

Popis pojmova koji se od početka pandemije puno više pretražuju na internetu
Popis pojmova koji se od početka pandemije puno više pretražuju na internetu

Čini se da su sve popularniji i proizvodi za ljepotu i njegu tijela pa se sve češće guglaju informacije o noktima, njezi kože i kose, ali i masaže i udobno rublje.

S fleksibilnijim radnim vremenom i dugotrajnim boravkom unutar stana ili kuće, više su se tražili i podaci povezani s uređenjem doma i održavanjem automobila; ljudi su na internetu pokazivali puno više zanimanja za autodijelove i električne alate te organizaciju i uređenje doma i vrta.

Zanimanje za njegu kose i udobnu odjeću  poraslo je od početka 2020.
Zanimanje za njegu kose i udobnu odjeću poraslo je od početka 2020.

Porastao je i interes za nove aktivnosti i načine na koji bi se ispunio višak slobodnog vremena. Pojmovi koji su se tražili puno češće nego prije pandemije uključuju koturaljke, disk golf i razne kartaške igre. To vrijedi i za izradu koktela, koji uz pojmove kao što su "tekila", "rakija" ili "liker" spadaju u kategoriju "novog normalnog".

Sezonski hitovi

Druga grupa pojmova za pretraživanje doživjela je velike skokove u određenim trenucima tijekom pandemiji, ali bi zanimanje za njih splasnulo nakon nekog vremena. 

U vrijeme pandemije zabilježeni su veliki skokovi i naglog pada zanimanja za toaletni papir i izbjeljivače
U vrijeme pandemije zabilježeni su veliki skokovi i naglog pada zanimanja za toaletni papir i izbjeljivače

To uključuje nedostatak toaletnog papira 2020. i vrijeme kada je tadašnji američki predsjednik Trump građanima predložio korištenje izbjeljivača u borbi protiv Covida.
S druge strane, pandemija je malo utjecala na opseg pretraživanja mnogih svakodnevnih proizvoda, poput jaja, hrane za pse, kave ili soli.

Zanimanje za hranu, ljudsku i životinjsku, nije se bitno mijenjalo i prati uobičajene trendove
Zanimanje za hranu, ljudsku i životinjsku, nije se bitno mijenjalo i prati uobičajene trendove

"Podaci o trendovima stvarno nam daju iskren uvid u ono do čega je ljudima stalo - i kako su se naši životi promijenili tijekom pandemije", rekao je Simon Rogers iz Google Trends. A od 5000 prvobitno analiziranih pojmova izdvojeno je 300 ključnih riječi koje su pokazale jasan obrazac i najbolje opisuju što nam se to dogodilo od pojave Covida.