Utjecaj nogometa na fintech: Hrvati u Njemačkoj gotovo utrostručili potrošnju

Podaci pokazuju da je tijekom Europskog nogometnog prvenstva zabilježena 182% veća potrošnja hrvatskih korisnika Revolutovih kartica u Njemačkoj, a kod kuće za 42%

Sandro Vrbanus četvrtak, 11. srpnja 2024. u 14:21
📷 HNS / Revolut
HNS / Revolut

Europsko nogometno prvenstvo bliži se svojem kraju, hrvatska reprezentacija na njemu je odigrala tek tri utakmice i ispala u grupnoj fazi natjecanja, ali to nije spriječilo "invaziju" hrvatskih navijača na Njemačku i tamošnje kafiće i restorane. Iz neobanke Revolut, koja u Hrvatskoj ima više od 400.000 korisnika, analizirali su podatke o plaćanjima tijekom Eura 2024 i došli do nekoliko zanimljivih otkrića, specifičnih za našu zemlju.

Ugostiteljstvo i dostava

Općenito, kao što je to uvijek slučaj, veliko je nogometno natjecanje potaknulo potrošnju u onim zemljama čije se reprezentacije tamo natječu, a posebice u zemlji domaćinu. U ovom slučaju to je Njemačka, gdje je zabilježen porast transakcija kako domaćih, tako i inozemnih korisnika.

U Hrvatskoj je Revolut tijekom prvenstva zabilježio kratkotrajni porast potrošnje od 42%, zabilježen u kafićima i restoranima tijekom lipnja, u odnosu na mjesec ranije. Tu sigurno ima utjecaj i dolazak ljetne turističke sezone, ali se dio zasigurno može pripisati i Euru 2024. Istodobno je zabilježen i porast potrošnje od 16% unutar aplikacija za dostavu hrane, specifično tijekom utakmica naše nogometne reprezentacije.

Dok je, dakle, rasla potrošnja kod kuće, velik je broj hrvatskih korisnika otputovao i u Njemačku na utakmice, gdje su se u većoj mjeri koristili Revolutom. Slijedom toga na području Njemačke je tijekom prvenstva zabilježena 182% potrošnja hrvatskih vlasnika Revolutovih kartica – ona je, dakle, gotovo utrostručena u odnosu na redovno stanje. Tijekom svake od utakmica naših "Vatrenih" Revolut je ubilježio oko 160.000 transakcija.