Evo kada ćemo, kako, gdje i po kojoj cijeni ponovno putovati avionima...
Gost novog Tech Radara je Alen Šćuric, zrakoplovni analitičar koji nam otkriva kako će s prestankom lockdowna izgledati let avionom, gdje ćemo uopće moći ići i koliko će stvarno koštati aviokarte...
Prizemljeni zrakoplovi, sablasno prazni aerodromi, stotine tisuća otkazanih letova i neizvjesnost oko otvaranja granica dovele su brojne zrakoplovne kompanije na rub bankrota. Avioindustrija jedna je od onih koju je koronakriza pogodila najjače, no s krajem lockdowna počinje i njezin oporavak. Kada ćemo, gdje, kako i po kojoj cijeni ponovno moći putovati avionima u današnjem Tech Radaru otkriva nam Alen Šćuric, zrakoplovni analitičar i kolumnist portala Tango Six, koji nam ekskluzivno otkriva i kako će izgledati posebne epidemiološke mjere u hrvatskim zračnim lukama te avionima Croatia Airlinesa.
Alen je između ostalih odgovorio i na ova pitanja:
- Koliko domaćih i koliko međunarodnih letova iz Hrvatske možemo očekivati od idućeg tjedna, a koliko u lipnju?
- Tko su ljudi koji su cijelo vrijeme lockdowna koristili jedini svakodnevni let Croatia Airlinesa, onaj koji je povezivao Zagreb i Frankfurt?
- Kako sada izgleda letenje avionima i kako će izgledati u bližoj budućnosti? Kako će izgledati posebne epidemiološke procedure u hrvatskim zračnim lukama?
- Koliko će koštati aviokarte za domaći, a koliko za međunarodni let i kada će se ponovno vratiti na razinu onih prije krize?
- Tisućama ljudi su otkazani letovi bez mogućnosti povrata novca – nude se samo voucheri za nove karte. Je li ikako moguće doći do povrata novca i ima li se smisla obratiti agencijama za "utjerivanje" obeštećenja za otkazane letove?
- Što će se dogoditi s brojnim zauvijek prizemljenim avionima Lufthanse i ostalih zrakoplovnih kompanija?
- Što će biti s programima lojalnosti poput nama najpoznatijeg Miles & Morea – nema šanse da ljudi u ovoj kalendarskoj godini ispune uvjete za očuvanje statusa – kakve ponude možemo očekivati od Star Alliancea i drugih aliansi?
- Kada će ponovno početi letjeti niskobudžetne aviokompanije i je li koronakriza za njih "smrtonosnija" nego za klasične zračne prijevoznike?
- Je li nacionalizacija jedina opcija za oporavak aviokompanija i koje su druge opcije odim državnih dotacija i subvencija?
- Kakva je perspektiva Croatia Airlinesa koji je ionako bio u poslovnih poteškoćama - hoće li sada nacionalnoj aviokompaniji biti još teže pronaći potencijalnog kupca?
- Može li ovo biti prilika za ZL Franjo Tuđman da zbog reseta „ukrade“ neke linije od regionalnih aerodroma, poput Nikole Tesle ili da, naprosto, poveća broj linija i putnika u odnosu na prije?
- Što ako dođe do drugog vala pandemije na jesen ili zimu i novog lockdowna i zatvaranja granica – jednu ovakvu krizu aviokompanije možda mogu podnijeti, ali dvije za redom se čine kao nemoguća misija?
Tech Radar gledaje svaki tjedan na Bug.hr portalu i na N1 televiziji.