Toyota razvija Lunar Cruiser, Mjesečev rover s pogonom na vodik

JAXA i Toyota već neko vrijeme provode zajednička istraživanja na lunarnom vozilu za prijevoz ljudi, električnom roveru s tehnologijom vodikovih gorivih članaka

Sandro Vrbanus subota, 29. kolovoza 2020. u 14:30

Japanska aeronautička i svemirska istraživačka agencija (JAXA) i tvrtka Toyota Motor Corporation ovoga tjedna su objavili da su svoj rover za ''lunarni'' prijevoz ljudi koji trenutačno zajednički razvijaju odlučili nazvati Lunar Cruiser.

Ovaj je naziv odabran iz razloga što je blizak osobama uključenima u razvoj i proizvodnju prototipa te donosi pozitivne konotacije i bliskosti koju će stvoriti kod šire javnosti, kažu iz Toyote. Naziv, koji podsjeća na popularni SUV Toyota Land Cruiser, izveden je iz tradicije Land Cruisera koji putnicima jamči pouzdanost i "siguran povratak" ljudi, što je posebice bitno u kontekstu lunarnog vozila koje će se kretati u teškim uvjetima po mjesečevoj površini.

"Krstim te imenom - Lunar Cruiser!"
"Krstim te imenom - Lunar Cruiser!"

Ljudi na Mjesecu u japanskoj izvedbi

JAXA i Toyota potpisali su 13. lipnja prošle godine sporazum o zajedničkom istraživanju kako bi radili na lunarnom roveru za prijevoz ljudi. Zajedno su radili na proizvodnji testnih dijelova i prototipu rovera tijekom ove godine. To obuhvaća provođenje simulacija za provjeru snage i učinkovite disipacije topline tijekom vožnje, proizvodnju i testiranje prototipa guma te upotrebu virtualne stvarnosti i modela u stvarnoj veličini za određivanje rasporeda opreme u kabini Lunar Cruisera.

JAXA i Toyota objedinit će svoja znanja, iskustvo i tehnološke mogućnosti iz različitih industrija u pokušaju ostvarenja svog sna i stvaranja održivih i neprekidnih aktivnosti na mjesečevoj površini.

10.000 kilometara po Mjesecu

Vozilo koje Toyota i JAXA razvijaju dugo je 6 metara, široko čak 5,2 metra, a visoko 3,8 metara. Unutar kabine ima 13 m3 prostora za putnike, a namijenjeno je za dvije osobe u redovnom režimu ili četiri u hitnim situacijama. Energiju mu daju vodikove ćelije, kao i nekim Toyotinim "zemaljskim" modelima, a cilj razvoja je omogućiti sigurno putovanje od čak 10.000 kilometara po Mjesečevoj površini s jednim punjenjem vodika.

Punjenje bi se, dakako, obavljalo na Zemlji. Pune ćelije bi se transportirale na Mjesec, pa je bitno da pružaju što više autonomije. Pri tome im značajno pomaže činjenica da je Mjesecu gravitacija šest puta slabija nego na Zemlji, što omogućava veći domet s manje utrošene energije. JAXA planira ovakav rover na Mjesec poslati krajem ovog desetljeća.