Sonyjeva patentna prijava: banana umjesto kontrolera za PlayStation

Umjesto skupog kontrolera igrači bi trebali moći koristiti jeftine, svakodnevne neelektroničke uređaje koji bi bili pretvoreni u periferiju za video igre – stoji u Sonyjevom neobičnom patentu

Sandro Vrbanus nedjelja, 7. ožujka 2021. u 20:16

Zamislite da uz PlayStation ne morate uvijek imati njegov pripadajući kontroler, već da u ruku možete uzeti bilo koji predmet pogodnog oblika koji imate u kući – flomaster, šalicu, bananu ili nešto tog tipa – i koristiti ga za igranje. Upravo to zamislili su Sonyjevi inženjeri zaslužni za patentnu prijavu predanu Patentnom uredu SAD-a prošloga ljeta. U njoj opisuju novi sustav kontrolera, odnosno ulaznih jedinica za igraće konzole, koji se ne sastoji od elektroničkih, već sasvim običnih predmeta.

Ready Banana 1

Prema ideji opisanoj u ovoj prijavi, korisnik bi u rukama trebao držati bilo kakav nesvijetleći pasivni predmet, a sustav u igraćoj konzoli (PlayStationu, dakle) prepoznavao bi taj predmet, snimao položaje prstiju igrača na njemu, te na temelju toga dobivao ulazne signale. Analizom kretanja prstiju dobivali bi se, dakle, signali koje inače konzoli šalju pritisci na tipke i pomicanje joysticka.

Sustav bi mogao biti predprogramiran da prepoznaje predmete koje bi igrači koristili umjesto kontrolera, ali bi mogao imati i sposobnost učenja – što znači da bi se u teoriji na PlayStationu moglo igrati korištenjem zaista bilo kojeg predmeta koji vam dođe pod ruku. Patent opisuje i mogućnost da igrač u svakoj ruci drži po jedan predmet, primjerice naranču, i tko dvama jeftinim svakodnevnim predmetima zamijeni skupocjeni elektronički kontroler.

Na banani nema tipki, pa se njezina površina mapira u potrebne kontrole
Na banani nema tipki, pa se njezina površina mapira u potrebne kontrole

Autori patentne prijave kao ilustracije su priložili one koje vidite uz ovaj tekst. Zamišljaju, dakle, da bi se u budućnosti na PlayStationu moglo igrati držanjem banane u ruci. Kamere s konzole bilježile bi njezino kretanje u trodimenzionalnom prostoru, pomake prstiju, a u slučaju da se banana ukloni iz vidnog polja kamere, igra bi automatski bila pauzirana.