Online servis Popravi.to za prijavu manjih komunalnih problema lokalnim vlastima

Popravi.to, servisni portal za prijavu komunalnih problema nadležnim službama čiji je zadatak da ih otklone i riješe, od sada je dostupan na webu i pokriva područje cijele Hrvatske

Sandro Vrbanus četvrtak, 4. studenog 2021. u 18:55

Svim stanovnicima Hrvatske na raspolaganju je od ovoga tjedna novi web alat kojim mogu rješavati svoje manje komunalne probleme, bez obzira na to gdje žive. Popravi.to je besplatan alat, nastao u suradnji Code for Croatia i Gonga, koji olakšava prijavljivanje problema i štete na javnim površinama i infrastrukturi u svakom kvartu, gradu, ili bilo gdje na području Hrvatske.

Laka i anonimna prijava

"Ideja je da građani više ne moraju istraživati kome uputiti prijavu o rupi na kolniku ili nogostupu, uličnoj rasvjeti koja ne radi, oštećenoj klupi ili nepropisnom odlagalištu otpada. Potrebno je samo označiti lokaciju na karti, kratko opisati i fotografirati problem te označiti kategoriju, a Popravi.to na temelju tih podataka prijavu šalje na pravu adresu", kažu pokretači ove platforme.

Svaka prijava objavljena na portalu bit će vidljiva svima, ali ne i prijavitelj, ako to on ili ona ne žele. Činjenicom da su sve prijave javne omogućuje nadgledanje lokalnih vlasti i praćenje učinkovitosti rada lokalnih komunalnih poduzeća, kao i usporedba s drugim gradovima i mjestima.

Ovaj portal istodobno rasterećuje lokalnu samoupravu jer nadležna tijela prestaju primati višekratne prijave istog problema. Na portalu će biti vidljivo kako i kada je problem ranije prijavljen, te u kojoj je fazi rješavanja. To je ujedno i najveća svrha portala – olakšati komunikaciju građanki i građana s nadležnim tijelima javne vlasti i otvoriti prostor za suradnju u rješavanju problema zajednice.

"Računamo na to da će lokalna samouprava prepoznati Popravi.to kao servis koji im olakšava detektiranje i lociranje problema i štete, te da će cijeniti doprinos građana koji ih prijavljuju. Očekujemo da će surađivati u kontekstu izvršavanja svojih dužnosti i odgovornosti – odgovarati na prijavljene probleme, popravljati odnosno dati nalog za popravak nadležnim trgovačkim društvima", rekao je Miroslav Schlossberg, voditelj ovog projekta.