Razbacivanje novcem: gotovo trećina TV oglasa prikazuje se u praznim sobama

Oglašivači su 30 sekundi reklame u pauzama ovogodišnjeg Super Bowla plaćali 6,5 milijuna dolara. No, istraživanje Sveučilišta Cornell pokazuje da gledatelji često ne dijele entuzijazam marketingaša

Mladen Smrekar ponedjeljak, 14. veljače 2022. u 06:00

Cijene oglašavanja oslanjaju se na mjerenje koliko je televizora uključeno na određeni kanal, a ne - gledaju li ljudi doista u ono što se prikazuje na televizoru. Zbog toga su na Poslovnom koledžu Sveučilišta Cornell odlučili provjeriti koliko ljudi doista prate reklame za koje oglašivači uporno izdvajaju veliki novac.

U suradnji s tvrtkom TVision Insights i uz pomoć inovativne tehnologije istraživači su pasivno pratili tko se nalazi u prostoriji u kojoj je upaljen televizor i gleda li uopće ono što se prikazuje na TV ekranu, poštujući privatnost gledatelja. Istraživanje je analiziralo četiri milijuna prikazanih TV oglasa tijekom godine.

Top 40 najgledanijih TV reklama
Top 40 najgledanijih TV reklama

Njihova zapažanja, uključujući činjenicu da se gotovo trećina TV oglasa prikazuje u praznim sobama i da je četiri puta veća vjerojatnost da će gledatelji napustiti prostoriju nego promijeniti kanal, detaljno su opisana u radu objavljenom u Marketing Science.

Među ostalim rezultatima, tim je otkrio da ponašanje pri gledanju oglasa varira ovisno o kanalu, dobu dana, žanru programa, dobi i spolu. Na primjer, vjerojatnije je da će stariji gledatelji oglase izbjegavati promjenom kanala; mlađi gledatelji vjerojatnije će oglase izbjeći tako što će napustiti prostoriju ili preusmjeriti svoju vizualnu pozornost na ono što se događa na drugim zaslonima koji su im stalno pri ruci, od mobitela i tableta do konzola.

Uz to, pokazalo se da pažnju gledatelja najbolje zadržavaju oglasi za rekreacijske proizvode, na primjer pivo ili videoigre. S druge strane, gledatelji najčešće izbjegavaju gledanje reklama za lijekove na recept, posebno onih za ozbiljna zdravstvena stanja.

Sve rečeno dakako ne vrijedi za Super Bowl, finalnu utakmicu američkog nogometa koja se tradicionalno održala 13. veljače, odnosno u noći s nedjelje na ponedjeljak po srednjoeuropskom vremenu. Super Bowl je postao je nešto poput Oscara za reklamnu industriju i tu se na kraju svaki uloženi dolar višestruko isplati.