Australski rudari dobivaju "beskonačni vlak" na struju kojem ne treba punjenje

Infinity Train ima mogućnost postati najučinkovitija električna lokomotiva na svijetu, a prevozit će željezne rude. Dok vozi nizbrdo punit će baterije, a praznit će ih na povratnom putovanju

Sandro Vrbanus petak, 4. ožujka 2022. u 06:00

Australska kompanija koja se bavi iskopavanjem željeznih ruda, Fortescue, preuzela je britansku tehnološku kompaniju Williams Advanced Engineering. Kao prvi zajednički projekt najavili su pokretanje projekta "Infinity Train", prvog u svijetu potpuno ekološki održivog vlaka, koji će voziti u potpunosti bez emisija štetnih plinova, i koji neće trebati vanjsko punjenje svojih baterija.

Lokomotiva s KERS-om

Naime, ovaj će "beskonačni vlak" imati efikasnu električnu lokomotivu, a ona će koristiti gravitacijsku potencijalnu energiju kotrljajuće se nizbrdo i pritom će puniti baterije za pogon. Energija pohranjena u baterijama potom će biti iskorištena za povratno putovanje vlaka (uzbrdo), dok je kompozicija vagona prazna, i samim time lakša. Na sličan način već godinama radi i e-Dumper, kamion koji ima nosivost od 65 tona, a koji terete prevozi s vrha jednog kamenoloma u Švicarskoj na njegovo dno.

Jedna od australskih ruta gdje će prometovati Infinity Train
Jedna od australskih ruta gdje će prometovati Infinity Train

Infinity Train će svoju primjenu naći u prijevozu željeznih ruda, a njegova će primjena pomoći kompaniji Fortescue dosegnuti zacrtani cilj, a to je da postanu kompanija s nultim neto emisijama ugljika do kraja desetljeća. K tome, implementacija samopunjivog električnog vlaka imat će i velik utjecaj na efikasnost poslovanja i smanjenje troškova održavanja.

Izbacivanje dizela iz upotrebe

Fortescue trenutačno ima u posjedu čak 54 dizelske lokomotive koje vuku 16 kompozicija i drugu opremu koja se može prevoziti na na tračnicama. Svaka od tih kompozicija duga je 2,8 kilometara i ima nosivost od preko 34 tisuće tona u 244 vagona. Ova operativa tijekom prošle je godine potrošila 82 milijuna litara dizela. Jednom kada se lokomotive u ovoj primjeni zamijene električnim regenerativnim Infinity Trainom, sva ova količina goriva bit će ušteđena, jednako kao i s njom povezane ugljične emisije, najavljeno je iz australske kompanije.

Trošak razvoja energetski efikasne lokomotive procjenjuje se na oko 50 milijuna dolara kroz naredne dvije godine. "Infinity Train mogao bi postati najefikasnija baterijska električna lokomotiva na svijetu. Regeneriranje energije na nizbrdici eliminirat će i potrebu za instaliranjem infrastrukture za iskorištavanje energije iz obnovljivih izvora i punjenje baterija, što znači da će taj vlak biti i kapitalno efikasno rješenje za uklanjanje dizela i emisija iz našeg željezničkog transporta", poručila je glavna direktorica Fortescuea, Elizabeth Gaines.