Inflacija u Hrvatskoj 10,8%, ali poskupljenja telekomunikacijskih usluga ne bi trebalo biti

Državni zavod za statistiku objavio je najnovije podatke o inflaciji. Na godišnjoj je razini došlo do velikog porasta indeksa potrošačkih cijena, no telekomi ne bi trebali povećavati svoje cijene

Sandro Vrbanus utorak, 17. siječnja 2023. u 13:00

Sve su velike telekomunikacijske kompanije u Hrvatskoj početkom godine, a nakon što im je to dozvolio HAKOM, u svoje uvjete poslovanja ugradile nešto što se naziva "indeksnom klauzulom". Prema njoj, potpuno bi legalno postalo svake godine povećavati cijene proizvoda i usluga, i to u ovisnosti o razini inflacije koju službeno prijavi Državni zavod za statistiku. Neki su od njih najavljivali i da će odmah ove godine, nakon što DZS objavi službenu stopu inflacije/deflacije iz Indeksa potrošačkih cijena za 2022. godinu, povećati svoje cijene za krajnje korisnike u skladu s prosječnom godišnjom stopom inflacije.

DZS: inflacija preko 10%

DZS je danas u javnost izišao sa svojom objavom, u kojoj stoji da su cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u prosincu 2022. u odnosu na studeni 2022. u prosjeku su niže za 0,3%. U odnosu na prosinac 2021., tj. na godišnjoj razini, u prosjeku su više za 13,1%, dok su u godišnjem prosjeku više za 10,8%.

Vlada: nema poskupljenja telekom usluga

Ovakva objava dala bi telekomima za pravo da povise cijene svojih usluga, no čini se da to toga ipak neće doći. Vlada Republike Hrvatske, koja je posljednjih tjedana angažirana oko sprečavanja poskupljenja roba i usluga uslijed prelaska na euro, održala je sastanke s telekomima. Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, navodno je s pružateljima telekomunikacijskih usluga dogovorio da povećanja njihovih cijena neće biti. I telekomi imaju element korporativne i društvene odgovornosti, poručio je danas u Saboru premijer Andrej Plenković.

Podsjetimo, korisnici imaju pravo na raskid ugovora zbog uključivanja nove inflacijske klauzule u postojeće ugovore i opće uvjete poslovanja. Taj je rok dva mjeseca nakon primitka obavijesti o promjeni ugovornih odredbi, što znači da teče od početka ili sredine siječnja, ovisno o telekomu. Daljnja povećanja cijena, koja bi eventualno uslijedila zbog inflacije, neće za sobom povlačiti mogućnost raskida dugoročnih pretplatničkih ugovora bez penala.