Facebook za ciljane oglase koristi i brojeve telefona

Čini se kako je Facebook opet "zaboravio" na privatnost svojih korisnika, pa za plasiranje oglasa koristi i telefonske brojeve na koje inače šalje kodove za dvofaktorsku autentikaciju

Sandro Vrbanus petak, 28. rujna 2018. u 16:09

Sigurnosni stručnjaci još su jednom krenuli istraživati neke aspekte sigurnosti i privatnosti podataka kojima barata najveća društvena mreža na svijetu – i još su jednom i sami ostali iznenađeni onime što su otkrili. Naime, kako bi što bolje pronalazio publiku za svoje ciljane oglase, Facebook se služi mnogobrojnim podacima o svojim korisnicima, poput demografskih, socioloških i sličnih.

Međutim, sada je otkriveno kako se za plasiranje ciljanih oglasa upotrebljavaju i brojevi telefona. Odakle Facebooku broj vašeg telefona? Možda ste im ga dali kada ste se prijavljivali na račun putem dvofaktorske provjere identiteta, pa vam je na mobitel stigao sigurnosni kod. Ili je vaš broj u njihovim rukama završio kroz imenik nekog od prijatelja, kada je on na ovaj način tražio nove Facebook prijatelje. Svejedno – Facebook će broj povezati s vama i iskoristiti ga kako god zna, a sve da bi vas kao dio ciljane skupine dosegao oglasima.

Jednom kada Facebook ima vaš broj, ili brojeve, telefona, oglašivačima nudi mogućnost da u bazu stave brojeve telefona svojih trenutačnih ili potencijalnih korisnika, pa se potom usporedbom ovih podataka oglasi prikazuju užem krugu ljudi – što ih čini efikasnijima. Ista stvar je i s imenima, e-mail adresama, datumima rođenja i slično, međutim činjenica da se koriste i telefonski brojevi koje Facebooku sam korisnik nije dao, sasvim je nova. O ovome je sada čak izdan i znanstveni rad ekipe s američkih sveučilišta Northeastern i Princeton.

Zanimljivo, ovo otkriće iz Facebooka nisu demantirali, iako su u prošlosti govorili da brojeve telefona ne koriste za preciznije plasiranje oglasa. Napomenuli su tek da "jasno ističu koje podatke koriste", te da "korisnici imaju mogućnost kontrolirati svoje iskustvo kad je riječ o reklamama".