Speedtail - novi McLarenov moćni superautomobil s hibridnim pogonom

Ekskluzivni novitet iz McLarena podređen je brzini iako nije riječ o običnom grubijanu koji pretendira za titulu najbržega već o dizajnom i ponajprije tehnološki elegantnom rješenju

Marko Guzina nedjelja, 28. listopada 2018. u 13:00

Četvrt stoljeća nakon fantastičnog cestovnog superautomobila McLaren F1, ova Britanska tvrtka javnosti prikazuje dostojnog nasljednika nazvanog Speedtail, model etiketiran kao "Hyper-GT". Imajući u vidu da je F1 u mnogim prilikama proglašen najboljim cestovnim automobilom ikada, Speedtail nikako nije i ne smije biti osrednji proizvod.

Elegantni McLaren Speedtail utjelovljenje je elegancije, ali to ne znači da nije vraški brz
Elegantni McLaren Speedtail utjelovljenje je elegancije, ali to ne znači da nije vraški brz

Riječ je o 1050 konjskih snaga moćnom automobilu čija krajnja brzina bi, prema proizvođaču trebala iznositi 403 km/h. Dok se o pogonskoj grupi za sada ne zna gotovo ništa, nije posve ludo pretpostaviti da će okosnica biti V8 agregat s unutarnjim izgaranjem od gotovo četiri litre zapremine. McLaren je ovakav agregat s dva turbo punjača ugrađuje u aktualni model oznake 720S gdje razvija upravo kako oznaka kaže, 720 "konja". Sličan se pojavio i u modelu P1, prvom supersportskom automobilu s hibridnim pogonom, jasno uz dodatak elektro motora. Ostatak do 1050 ks u Speedtailu bi također trebao osigurati električni motor (ili dva), ali u kojoj konfiguraciji, još nije objavljeno.

Skladne linije ovog automobila odmak su od vizualnih grubosti kojih ne nedostaje u dizajnu cestovnih bolida posljednjih godina
Skladne linije ovog automobila odmak su od vizualnih grubosti kojih ne nedostaje u dizajnu cestovnih bolida posljednjih godina

Uz snagu i krajnju brzinu iz McLarena su puštene informacije o duljini koja iznosi popriličnih 5.137 mm što je preko pola metra više od prethodnika. Dok dio ovog rasta otpada na međuosovinski razmak, velika većina je ipak u prevjesu iza stražnjih kotača koji je izdužen i oblikovan ne bi li čim "bezbolnije" otpuštao struju zraka pri brzinama za koje je Speedtail projektiran. Masa praznog vozila iznosi 1.430 kilograma, a opet, ubrzanje od nula do 300 km/h ne bi trebalo trajati više od 13 sekundi.

Izduženi stražnji kraj nastavlja se na profil u obliku kapljice i doprinosi ukupnoj duljini Speedtaila
Izduženi stražnji kraj nastavlja se na profil u obliku kapljice i doprinosi ukupnoj duljini Speedtaila

U ovom automobilu koristi se velika količina ugljičnih vlakana pa je od istih načinjena cijela karoserija, a na detaljima je "karbon" korišten i za estetiku. U unutrašnjosti u kojoj ima mjesta za središnje smještenog vozača te dvoje putnika, kao u modelu McLaren F1 nalazimo komponente od ugljičnih vlakana koje su nastale glodanjem iz blokova pa stvaraju dojam godova na drvetu. Vozač u Speedtailu sjedi centralno što mu osigurava odličnu preglednost dok suputnike čekaju sjedala sa svake strane vozačkog, pomaknuta prema iza i oblikovana u samoj konstrukciji automobila. Dizajneri su za sjedala odabrali moderno obrađenu kožu koja olakšava ulazak i izlazak iz automobila, ali i drži tijelo kada je to potrebno. Uz to Speedtail pred vozača stavlja ukupno pet ekrana. Središnji donosi ključne informacije, lijevo od toga je ekran za upravljanje klimatizacijom, a desno onaj za upravljanje telefonom i medijima. Na samim rubovima upravljačke ploče stoje ekrani na kojima vozač može promatrati ono što bi tradicionalno bio pogled u retrovizorima. Na Speedtailu su umjesto njih ugrađene kamere koje se mogu uvući u stranice automobila ne bi li se tako smanjio otpor zraka.

U neobična aerodinamična rješenja na jednom cestovnom automobilu svakako spadaju i (gotovo) ravni poklopci prednjih kotača koji su tu kako bi struja zraka čim bliže "grlila" stranice Speedtaila. Dok aktivne aerodinamične komponente nisu neka novost, McLaren ih je uspio učiniti svježima tako što su krilca koja se dižu iz repa automobila načinjena iz jednog komada s karoserijom stražnjeg kraja. Kada ih hidraulični aktuatori pokrenu, krilca koriste elastičnost ugljičnih vlakana od kojih su plohe načinjene kao bi omogućile pokret uz minimalno narušavanje struje zraka.

Baš kao i slavni prethodnik McLaren F1, Speedtail će biti proizveden u 106 primjeraka, a ako vam cijena od 1,75 milijuna funti (čemu treba dodati davanja) ne čini problem ipak se nemojte nadati kako si ga možete priuštiti. Iako je početak isporuke kupcima predviđen tek 2020. godinu, McLaren za sve predviđene primjerke Speedtaila već zna kupce.