Proizvođač letećih taksija Lilium ipak će biti spašen od propasti

Njemački startup objavio je da će ih konzorcij privatnih investitora spasiti od gašenja te preuzeti njihovo poslovanje, čime su doslovno izvučeni "iz mrtvih", budući da su samo tri dana ranije otpustili sve radnike

Sandro Vrbanus srijeda, 25. prosinca 2024. u 09:55

Njemački Lilium, startup koji se bavi razvojem letećih taksija, ove jeseni je došao u financijske probleme. Ne uspjevši osigurati jamstva regionalnih vlasti za novu kreditnu liniju, našli su se pred ključnom odlukom – prodati poslovanje ili proglasiti bankrot te završiti rad na projektu, na kojem rade desetak godina. Krajem prošloga tjedna činilo se da je priča o Liliumu završena.

Njihov je suosnivač Patrick Nathen na svojem LinkedIn profilu bio objavio da se kompanija gasi nakon 10 godina i 10 mjeseci te da su svi dotadašnji zaposlenici otpušteni. Spasa nije bilo, a okončanje poslovanja značilo je i da se san osnivača o "zelenijoj" avijaciji neće ostvariti kako su ga inicijalno bili zamislili.

"Božićno čudo"

Međutim, samo tri dana nakon toga, na sam badnji dan, stiglo je "božićno čudo", kako ga je Nathen nazvao. Pojavio se spas u obliku novoosnovanog konzorcija Mobile Uplift Corporation, koji čine iskusni ulagači iz Europe i Sjeverne Amerike. Oni su pristali otkupiti Liliumovo poslovanje, ubaciti u kompaniju dovoljno svježeg kapitala kako bi se izvukla iz bankrota te nastaviti rad.

Nakon što se zaključe sve potrebne procedure, Lilium će biti restrukturiran, izvučen iz procesa stečaja, a svi će radnici, njih oko tisuću, otpušteni prije nekoliko dana, ponovno biti zaposleni na svoja dosadašnja radna mjesta. Bit će to novi početak za Lilium, čiji leteći taksi Lilium Jet je u vrlo naprednoj fazi razvoja, obavio je pokusne letove i mogao bi kroz dogledno vrijeme biti spreman za komercijalizaciju.

Električni eVTOL multikopter Lilium Jet trebao bi, prema ranijim najavama, imati dolet od oko 175 kilometara s jednim punjenjem baterija, letjeti brzinom od oko 250 km/h, a prve isporuke kupcima trebale su biti obavljene 2026. godine. U kabinu jajastog oblika, vidljivu na protipima, moguće je smjestiti do pet ljudi i pilota. Za pogon se koristi električnim mlaznim motorima, njih čak 36, koji se nalaze na dva para krila. Motorima se može mijenjati nagib, što omogućava vertikalno polijetanje i slijetanje, dok se prilikom pravocrtnog leta postavljaju u vodoravan položaj, pa letjelica horizontalno leti poput zrakoplova, a ne na principu multikoptera.