Učinkovitost baterije ovisi o količini ugljika na elektrodi
Analiza rendgenskih snimki pružila je prvi kvantitativni dokaz da performanse elektroda ovise o presvlaci ugljika, a ne o difuziji iona
Rudarenjem podataka iz rendgenskih slika istraživači MIT-a, Sveučilišta Stanford, Nacionalnog akceleratora SLAC i Toyotinog istraživačkog instituta došli su do značajnih novih otkrića o reaktivnosti litij željeznog fosfata, materijala koji se koristi u baterijama za električne automobile i drugim punjivim baterijama.
Inženjering sučelja
Nova tehnika kojom su se poslužili istraživači otkrila je nekoliko fenomena koje je prije bilo nemoguće vidjeti, uključujući varijacije u brzini reakcija interkalacije litija u različitim regijama nanočestica litij željezo fosfata.
Najznačajnije praktično otkriće - da su ove varijacije u brzini reakcije povezane s razlikama u debljini ugljične prevlake na površini čestica - moglo bi dovesti do poboljšanja u učinkovitosti punjenja i pražnjenja baterija.
Optimizacija sloja
"Naučili smo da sučelja kontroliraju dinamiku baterije, posebno u današnjim modernim baterijama napravljenim od nanočestica aktivnog materijala. To znači da bi pažnju trebali posvetiti inženjeringu sučelja", kažu istraživači u radu predstavljenom u časopisu Nature.
Rezultati studije sugeriraju da bi optimizacija debljine sloja ugljika na površini elektrode mogla pomoći istraživačima da dizajniraju učinkovitije baterije. Uz to, ovaj pristup mogao bi se koristiti i za dobivanje uvida u druge vrste materijala i bioloških sustava, poput stanica koje se dijele u embriju u razvoju.