Došlo do "loma ali se sve zacijelilo" CrowdStrike nadoknadio 30 milijardi dolara tržišne vrijednosti
Unatoč jednom od najvećih IT incidenata u povijesti koji je uzrokovao štetu u milijardama dolara, tvrtka CrowdStrike uspjela je vratiti izgubljenu tržišnu vrijednost i zadržati klijenate. Tužbe prijete, "kriv" je Microsoft
Iz kategorije vijesti "ujeo vuk magare", odnosno, puno se o tome pričalo ali na kraju nikom ništa, dolazi vijest Financial Timesa. Na kraju za sve će biti kriv Microsoft i olako pristupanje jezgri njegovog operacijskog sustava.
Najveći IT incident u povijesti
CrowdStrike, tvrtka za kibernetičku sigurnost odgovorna za neuspjelu nadogradnju koja je u srpnju onesposobila milijune Windows računala i poslužitelja, više je nego nadoknadila 30 milijardi dolara tržišne vrijednosti koje je izgubila nakon krize. Dionice tvrtke, koje su u dva tjedna nakon incidenta pale za više od trećine, sada vrijede više nego dan prije onoga što je Mark Green, predsjednik Odbora za domovinsku sigurnost američkog Zastupničkog doma, nazvao "najvećim IT incidentom u povijesti".
Krizu pretvorili u "prednost"
George Kurtz, izvršni direktor CrowdStrikea, izjavio je za Financial Times da se tvrtka oporavila pretvorivši krizu u "prednost". Rekao je da incident - koji je ostavio putnike u zračnom prometu bez mogućnosti putovanja, prekinuo bolničke preglede i izbacio televizijske kuće iz etera diljem svijeta - nije narušio povjerenje klijenata. Iako su osiguravatelji procijenili da bi ukupni gubici zbog prekida rada mogli doseći milijarde dolara, CrowdStrike je samo neznatno smanjio svoje prognoze za četvrto tromjesečje i izvijestio o 97-postotnoj stopi zadržavanja klijenata u tri mjeseca do rujna.
"Klijenti ostaju s nama", rekao je Kurtz u intervjuu nakon najnovijeg financijskog izvješća tvrtke. "Jedan klijent je rekao da slomljene kosti zacjeljuju jače i ne očekuju da će se ovo ponoviti." Pisali smo o neslavnoj poslovnoj karijeri tog istog Georgea Kurtza kojemu to nije bio prvi fijasko kao glavnom odgovornom u tvrtki. Očito, takve (ne)sretnike ništa ne može izbaciti iz biznisa.
Ipak višemilijunska tužba
Jedan od vodećih američkih zračnih prijevoznika, Delta Air Lines, pokrenuo je sudski spor i traži odštetu koja premašuje 500 milijuna dolara. Pravni tim CrowdStrikea odbacuje odgovornost za razmjere Deltinih poremećaja, ističući kako je njihova odgovornost ugovorom ograničena na "jednoznamenkaste milijunske iznose".
Zanimljivo je da bi CrowdStrike mogao čak i profitirati od ovog incidenta jer stručnjaci, poput analitičarke Allie Mellen iz Forrestera, smatraju kako je Microsoftov operativni sustav jednako, ako ne i više, odgovoran za razmjere ispada zbog pristupa kernelu Windowsa pa zapravo, CrowStrike nije uopće kriv.