Tržište tableta poraslo, Apple i dalje uvjerljivo vodi
Canalys je objavio izvješće koje pokazuje da je globalno tržište tableta zabilježilo rast od 8,5 posto na godišnjoj razini u prvom kvartalu 2025. godine, što znači da se polako oporavlja od 'postpandemijske depresije'

Globalno tržište tableta zabilježilo je rast od 8,5 posto na godišnjoj razini u prvom kvartalu 2025., pokazuje to najnovije izvješće analitičke tvrtke Canalys. Iako je rast prisutan diljem cijeloga svijeta, razlozi za njega variraju od tržišta do tržišta. Primjerice, u SAD-u ga pokreće potreba za zamjenom uređaja starijih od četiri godine, dok je u Kini potražnja porasla zahvaljujući državnim subvencijama i velikim popustima.
Naime, Apple je i dalje lider na tržištu s 13,7 milijuna isporučenih iPada i godišnjim rastom od 14 posto. Samsung je pak uspio zadržati drugo mjesto unatoč padu od 5,2 posto, dok Xiaomi bilježi snažan rast od čak 56,1 posto te se tako smjestio na treće mjesto. Četvrti je Lenovo, dok je Huawei i dalje peti, usprkos tome što gubi globalni udio.
Iako obični potrošači čine većinu korisnika, značajan dio potražnje dolazi i iz obrazovnog i poslovnog sektora. Međutim, analitičari Canalysa navode da je taj segment stagnirao u prvom kvartalu ove godine i upozoravaju da bi sveopće poskupljenje tehnoloških uređaja moglo produljiti cikluse zamjene tableta, koji su često niži prioritet od drugih uređaja.
Analitičari Canalysa zaključuju da se tržište tableta počelo stabilizirati nakon postpandemijskog pada, no tvrde da će daljnji rast ovisiti o regionalnim politikama, cijenama i inovacijama vodećih proizvođača.