Japanski podaci ukazuju na suton ere uredskih i kućnih pisača
Nekad sveprisutni faks uređaji sve su rjeđi prizor u modernim uredima. Hoće li pisači biti sljedeći na redu i prorijediti se u poslovnom svijetu i kućanstvima? Vijesti iz Japana to nagovještaju...
Japanska multinacionalna tehnološka tvrtka Ricoh, koja proizvodi pisače, fotokopirne aparate, faks uređaje i druge uredske strojeve, nedavno je najavila planove za smanjenje svoje globalne radne snage za približno 2.000 zaposlenika, što predstavlja oko 3% ukupnog osoblja. Ova odluka, objavljena prošli tjedan, dio je Ricohove strategije smanjenja poslovanja s uredskim strojevima i preusmjeravanja na pomoć tvrtkama u digitalnoj tranziciji.
Manje ispisa zbog rada na daljinu
Rezovi će primarno utjecati na odjel uredske opreme, uključujući prodajne timove i timove za održavanje. U Japanu će Ricoh ponuditi prijevremenu mirovinu za 1.000 zaposlenika između 1. listopada i 28. veljače. Planira se jednokratni trošak od oko 112 milijuna dolara za program dobrovoljnih otpremnina za tekuću fiskalnu godinu do ožujka 2025. Međutim, tvrtka predviđa da će smanjenje osoblja povećati godišnju dobit.
Tržište uredskih pisača se smanjuje ne samo zbog manjka potrebe ispisa na papir po uredima već i zbog rada na daljinu. Prema podacima Japanskog udruženja za poslovne strojeve i informacijske sustave, globalne isporuke fotokopirnih uređaja i višenamjenskih pisača pale su za 26% u odnosu na razine prije pandemije u 2018. godini.
Ricoh, Konica Minolta, Toshiba
Kao odgovor na ove promjene tržišne dinamike, Ricoh provodi strukturne reforme. Tvrtka predviđa daljnje smanjenje svog ključnog tržišta uredske opreme i preusmjerava fokus na podršku digitalizaciji uredskog poslovanja, poput upravljanja podacima za račune i otpremnice. Ricoh planira pružiti obuku u umjetnoj inteligenciji, analizi podataka i drugim tehnologijama kako bi podržao ovu tranziciju. Ricohovo smanjenje radne snage dio je šireg trenda u japanskoj industriji uredske opreme. I drugi proizvođači se također prilagođavaju promjenama.
Konica Minolta, još jedna japanska multinacionalna kompanija koja proizvodi elektroničke aparate i kamere, smanjuje 2.400 radnih mjesta do kraja ožujka. Toshiba, koju ne treba predstavljati, potražila je uštedu u suradnji s Ricohom s kojim je osnovala zajednički projekt pod nazivom Etria za razvoj i proizvodnju uredskih pisača. Konica Minolta priprema se za osnivanje zajedničkog pothvata s Fujifilm Business Innovation (bivši Fuji Xerox) za nadzor zajedničke nabave komponenti za uredske strojeve.
Iako pisači možda neće potpuno nestati u bliskoj budućnosti, njihova uloga u uredu i kod kuće se smanjuje. Mnoge tvrtke usvajaju propise "ispisa na zahtjev", smanjujući ukupni volumen ispisa i ulažući u digitalne alternative za stvaranje, pohranu i dijeljenje dokumenata. Naravno, i ekologija ima tu prste, jer trošiti manje papira i zaštititi šume mnogima je na umu.
Složena kombinacija rasta i pada
Vijesti koje dolaze iz Japana govore o silaznom trendu potražnje za pisačima. Globalno, najveći proizvođači, HP, Canon, Epson, Brother i Xerox imaju različite rezultate jer potražnja za pisačima se ne smanjuje ravnomjerno, već doživljava složenu kombinaciju rasta i pada u različitim segmentima i regijama. Iako se određeni tradicionalni segmenti tržišta pisača smanjuju zbog digitalizacije, ukupna potražnja za pisačima ne opada jednoliko. Umjesto toga, rast je u područjima kao što su komercijalni tisak, ambalaža i tehnološki napredni pisači, dok pada prodaja manjih uredskih i kućnih pisača, posebno onih koji su specijalizirani za tiskanje fotografija.