'Paywall', pretplate, poskupljenja: kako živjeti od softvera

Podaci o prihodima 75.000 mobilnih aplikacija pokazuju zašto razvojni programeri toliko inzistiraju na pretplati

Mladen Smrekar srijeda, 19. ožujka 2025. u 18:41
Većina aplikacija ne uspjeva donijeti prihod od 1000 dolara mjesečno u roku od dvije godine 📷 Freepik
Većina aplikacija ne uspjeva donijeti prihod od 1000 dolara mjesečno u roku od dvije godine Freepik

Većina mobilnih aplikacija u prve dvije godine poslovanja ne uspijeva svojim tvorcima donijeti mjesečni prihod od 1000 dolara, pokazuje izvještaj tvrtke RevenueCat u kojem su prikupljeni podaci o "više od 10 milijardi dolara prihoda kroz više od milijardu transakcija”. Prihod od 1000 dolara dosegne svaka peta aplikacija, a tek njih pet posto prebaci granicu od 10.000 dolara.

Broj dana potreban da aplikacija počne donositi prihod  📷 RevenueCat
Broj dana potreban da aplikacija počne donositi prihod RevenueCat

Najteže uspijevaju aplikacije namijenjene kupovini, putovanjima i komunalijama, one vezane uz fotografije, videozapise i igre mjesečni prihod od 1000 dolara najvjerojatnije će početi donositi u roku od dvije godine.

Prihodi koje razne aplikacije dosežu za dvije godine 📷 RevenueCat
Prihodi koje razne aplikacije dosežu za dvije godine RevenueCat

Povećava se i razlika između zarade pet posto najuspješnijih i ostatka. Najuspješnije aplikacije svojim su tvorcima lani donosile 200 puta veći prihod nego developerima iz „grupe 95 posto”ostalih; ove se godine ta razlika čak 500 puta veća.

Rok otkazivanja pretplate aplikacija po određenim kategorijama 📷 RevenueCat
Rok otkazivanja pretplate aplikacija po određenim kategorijama RevenueCat

Zbog slabe naplate programeri korisnike vabe raznim oblicima pretplata; čak 82 posto probnih razdoblja pokreće se istovremeno s instalacijom aplikacije, a pretplate se obično otkazuju unutar prvog mjeseca pa čak i tjedna. Stoga, piše RevenueCat, možemo očekivati još paywalla, posebnih ponuda i poskupljenja, ali i različitih kombinacija pretplata i jednokratnih kupnji sadržaja.