Microsoft 365: Povećanje pretplata do 46% na azijsko-pacifičkom tržištu - test globalnih cijena?
Microsoft uvodi nove cijene Microsoft 365 pretplata na šest tržišta azijsko-pacifičke regije. Korekcija cijena odnosi se na korisnike u Australiji, Novom Zelandu, Maleziji, Singapuru, Tajvanu i Tajlandu. Lokalno ograničenje ili priprema za globalno poskupljenje?

Nova struktura cijena donosi osjetno poskupljenje pretplatničkih paketa. Za australsko tržište, cijena Microsoft 365 Personal pretplate povećava se sa 109 AUD (65 EUR) na 159 AUD (95 EUR) godišnje, što čini rast od 46%. Microsoft 365 Family pretplata poskupljuje za 29%, s trenutnih 139 AUD (83 EUR) na 179 AUD (107 EUR) godišnje.
Puno smo toga nadogradili
Microsoft obrazlaže poskupljenje ulaganjima u razvoj platforme i novim funkcionalnostima implementiranim tijekom proteklih 12 godina. U sklopu nadogradnji, Microsoft navodi implementaciju naprednih sigurnosnih funkcija kroz Microsoft Defender, integraciju Clipchamp alata za obradu medijskih sadržaja te kontinuirana poboljšanja paketa osnovnih aplikacija, Word, Excel, PowerPoint, OneNote i Outlook. Dodatnu vrijednost predstavljaju i nedavno uvedene funkcije zasnovane na umjetnoj inteligenciji, prvenstveno Microsoft Copilot i Microsoft Designer.
Korisnicima je ponuđena opcija zadržavanja nižih cijena pretplate kroz odabir verzije Microsoft 365 bez Copilot funkcionalnosti. Međutim, korisnici izvještavaju da ova opcija nije jasno komunicirana i postaje dostupna tek pri pokušaju otkazivanja postojeće pretplate. Pretraživanje spomenute "M365 Classic" alternative na Microsoftovom Bingu i Googleu ne daje relevantne rezultate.
Povećanje pretplata zbog velikih investicija
Vremenski okvir poskupljenja podudara se s Microsoftovom najavom investicije od 80 milijardi dolara u podatkovne centre planirane za 2025. godinu. Ovo ulaganje primarno je usmjereno na infrastrukturu potrebnu za rad sustava umjetne inteligencije, što sugerira da tvrtka dijelom nastoji kompenzirati troškove kroz povećane prihode od pretplata.
Testno razdoblje za potencijalne globalne korekcije cijena?
Prvi val reakcija korisnika pretežno je negativan, posebice u Australiji, gdje je rast životnih troškova već sad izazov za mnoga kućanstva. Pretplatnici izražavaju nezadovoljstvo visinom poskupljenja i percipiranim nedostatkom transparentnosti oko alternativnih opcija pretplate.
Microsoft navodi da su promjene dio strategije "slušanja, učenja i poboljšavanja", no implementacija je potaknula dio korisnika na razmatranje alternativnih rješenja za uredsku produktivnost. Iako Microsoft nije potvrdio planove za slična poskupljenja na drugim tržištima, promjene cijena u azijsko-pacifičkoj regiji mogle bi poslužiti kao testno razdoblje za potencijalne globalne korekcije cijena.