Reddit sklopio ugovor s najvećim sportskim američkim ligama da bi počeo privlačiti oglašivače

Reddit, društvena mreža odnedavno na Wall Streetu, sklopila je ugovore s vodećim sportskim američkim ligama NFL, NBA i MLB, PGA Tour i NASCAR za dobivanje ekskluzivnog prava na video sadržaj i drugi materijal za svoju platformu. Počinje trka za oglasima

Ivan Podnar utorak, 23. srpnja 2024. u 09:39
📷 Ilustracija:: Reddit
Ilustracija:: Reddit

Sport se pokazao kao jedna od najpopularnijih kategorija na Redditu. Statistike pokazuju da je preko 1000 sportskih subreddita bilježilo čak 20,4 milijarde pregleda stranica u posljednjih 12 mjeseci, što predstavlja značajan porast od 26 posto u odnosu na prethodno razdoblje. Štoviše, sportske zajednice na Redditu generiraju nevjerojatnih 249 milijuna mjesečnih interakcija u obliku objava, glasova i komentara na globalnoj razini, sto znaci visoka razina angažmana korisnika.

Investitori nikad zadovoljni

Sporazumi koji su potpisani s vodecim ligama, NFL-om, NBA-om, MLB-om, PGA Tour-om i NASCAR-om imaju potencijal značajno povećati prihode Reddita, koji trenutno ima relativno mali udio na tržištu oglašavanja. Platforma je prošle godine ostvarila tek 804 milijuna dolara prihoda, s rastom od 48 posto u prvom tromjesečju u odnosu na prethodnu godinu ali još uvijek nedovoljno da zadovolji investitore. Iako je prihod pomogao podići dionice Reddita za čak 88 posto na oko 64 dolara od njihove inicijalne javne ponude u ožujku, investitori nisu nikad zadovoljni i uvijek očekuju više.

Prema riječima operativne direktorice Jen Wong, Reddit će koristiti ovaj sadržaj za privlačenje oglašivača te dijeliti zarađeni prihod s ligama. Dugoročna strategija uključuje proširenje ovog programa na zabavne i lifestyle medijske tvrtke.

Unosni ugovori

Za usporedbu, sličan program koji je Twitter implementirao prije nego što ga je kupio Elon Musk, generirao je preko milijardu dolara godišnje. Googleov YouTube također već dugo ima slične aranžmane s sportskim ligama i medijskim tvrtkama, što je dokazani model uspjeha u industriji.

Sklapanje sportskih ugovora samo je jedan od niza strateških koraka koje Reddit poduzima za diversifikaciju svog poslovanja i otvaranje novih izvora prihoda. Paralelno s tim, tvrtka je pristala licencirati korisnički generirani sadržaj tehnološkim divovima poput Googlea, OpenAI-a i drugih za obuku naprednih modela umjetne inteligencije, što otvara potpuno novo tržište za Reddit.

U domeni oglašavanja, koje trenutno čini većinu ukupnih prihoda, Reddit aktivno radi na privlačenju više oglašivača koji koriste tzv. oglase "izravnog odgovora". Ovi oglasi dizajnirani su da potaknu potrošače na konkretnu akciju, poput preuzimanja aplikacije ili izvršenja kupnje. Ovakav pristup predstavlja značajan odmak od tradicionalnih reklama koje primarno promoviraju brend tvrtke, a koje trenutno dominiraju Redditovim prihodima od oglašavanja.

Ekskluzivan sadržaj

U sklopu ove inicijative, Reddit je nedavno proveo redizajn formata oglasa koji se pojavljuju unutar tematskih rasprava o raznim temama. Novi format uključuje veće i upečatljivije slike. Reddit tvrdi da oglasi integrirani između postova na njihovoj platformi imaju znatno veću efikasnost.

Sportski ugovori, s druge strane, više su usmjereni na generiranje oglasa za promociju brendova. U okviru ovih partnerstva, sportske lige osiguravaju Redditu raznolik i ekskluzivan sadržaj koji uključuje najvažnije trenutke utakmica, originalne snimke iza kulisa i drugi atraktivni video materijal. Dodatno, lige će preuzeti organizaciju popularnih "pitaj me bilo što" (AMA) intervjua s igračima, trenerima i drugim ključnim osobljem lige.

Najpopularnije Redditove podgrupe

1 Sport 18,5 milijuna
2 NBA 3,8 milijuna
3 Nogomet 2,5 milijuna
4 NFL 2.1 milijuna
5 Bejbol 1,5 milijuna
6 Sveučilišna košarka 1,5 milijuna
7 MMA 1,5 milijuna
8 Formula 1 1,4 milijuna
9 Trčanje 1,3 milijuna
10 Hokej 1,2 milijuna
11 Sveučilišni američki nogomet 1,1 milijuna
12 Snowboarding 1,1 milijuna
13 Skijanje 1,1 milijuna
14 Box 1 milijun