Star Citizen na 350 milijuna dolara, od igara još ništa

U manje od godinu dana, Star Citizen je prikupio dodatnih 50 milijuna dolara čime se ukupan iznos s kojim igrači financiraju ovaj nikad dovršeni projekt popeo na vrtoglavih 350 milijuna

Damir Radešić utorak, 16. ožujka 2021. u 12:30

Nakon godinu dana priprema, Star Citizen je započeo s razvojem 2011., da bi 2012. bila pokrenuta Kickstarter kampanja koja je prikupila preko dva milijuna dolara. Duhovni nasljednik Freelancera, odličnog da pripomenemo, je pokazivao veliki potencijal i željno smo iščekivali 2014. za kada je najavljen izlazak. Od tada, zaredale su stalne odgode i u međuvremenu je igra podijeljena na Star Citizen i Squadron 42, single player naslov koji je inicijalno trebao biti sastavni dio glavnog izdanja, no od čitave priče smo dobili jednu veliku figu. Iako sve više igrača i investitora dijeli mišljenje da će sve završiti po onoj staroj narodnoj "tresla se brda…", Star Citizen i dalje dobiva izdašne novčane donacije i ekipa kupuje preskupe virtualne brodove koje, barem zasad, mogu provozati u razvojnom poluproizvodu.

Konkretno, od lipnja prošle godine kada je premašeno 300 milijuna dolara, totalni budžet Star Citizena je narastao na 350 milijuna dolara, a svoj prilog dalo je preko tri milijuna igrača, odnosno, u prosjeku, 115 dolara po glavi. Kako je to jedan korisnik Reddita dobro zamijetio, u posljednjih devet mjeseci to iznosi 5,5 milijuna mjesečno, pa se postavlja pitanje bi li odluka o konačnom dovršavanju igre bila uopće dobra za developere, jer ovako zasigurno mogu još jako dugo.

Kad već spominjemo razdoblje od tih devet mjeseci, recimo kako je Star Citizen tijekom istog prošao kroz tri alpha inačice, 3.10, 3.11 i 3.12 koje su u igru donijele neke inovacije poput novog letnog modela u atmosferama, grafičku nadogradnju planeta, redizajn sustava inventara i tako redom, pa možemo reći da su neki pomaci ipak napravljeni.

S druge strane Squadron 42 nije krenuo s betom kako je najavljeno, a nakon toga je krajem prošle godine Cloud Imperium Games objavio kako više neće prikazivati igrivost javno. Njihov vođa i osnivač, Chris Roberts je ovu "sretnu" vijest popratio riječima kako neće ni objavljivati očekivano vrijeme izlaska dok ne budu sigurni da će u zadanom roku moći ispuniti sve što od igre očekuju. Uz ranije spomenuti iznos, očito i neće tako skoro.