Propala crowdfunding kampanja za Meizu zero

Crowdfunding kampanja za Meizu zero ili jednostavnije rečeno za prvi mobitel bez tipki, utora i zvučnika je propala – čini se kako će zero još neko vrijeme ostati samo koncept

Stjepan Bilić srijeda, 6. ožujka 2019. u 15:48

Meizu je početkom ove godine (siječanj 2019.) predstavio konceptualni mobitel Meizu zero. Podsjetimo, riječ je o prvom mobitelu koji nema fizičke tipke, utore u zaslonu, ali ni klasični zvučnik, a sve kako bi proizvođač izbjegao bilo kakve otvore na njemu. Iz istog razloga nema ni otvora za SIM i memorijsku karticu pa ni za punjač.

No, čini se kako je ovaj mobitel malo previše drukčiji u odnosu na druge ili bolje rečeno na način na koji smo ih navikli koristiti. Čini se također kako je Meizu imao i dobar nos zbog čega se nije odmah upustio u njegovu proizvodnju već je najprije htio oslušnuti tržište pa je novac potreban za njegovu proizvodnju odlučio prikupiti preko crowdfunding kampanje, što se na kraju i pokazalo dobrom odlukom.

Naime, crowdfunding kampanja je neslavno propala, iako Meizu nije bio pohlepan, jer su tražili samo 100.000 USD što je za ovakav jedan projekt izrazito malo. Od traženog iznosa uspjeli su prikupiti manje od polovine, točnije 45.998 USD.

Koji je razlog tolikoj nezainteresiranosti za Meizu Zero nije poznato. Možda je jedan od problema stariji SoC (Snapdragon 845) ili previsoka cijena uređaja. Naime, Meizu zero je tijekom kampanje bilo moguće zakapariti po cijenama od 1.299 USD i 2.999 USD, ovisno o tome koji je model zanimao kupce Exclusive Enginner Unit ili Exclusive Pioneering Unit.

Srećom, Meizu je bio dovoljno mudar da prilikom kreiranja odabere fiksno prikupljanje novca, odnosno sve ili ništa. Zbog toga nije obavezan proizvesti Meizu zero, za malobrojnu ekipu kojoj se mobitel svidio. Meizu zero će tako još neko vrijeme ostati samo konceptualni uređaj, što je šteta, jer uz noviji hardver i nižu cijenu mogao je biti pravo osvježenje u moru sve sličnijih klonova.