Europska komisija traži pojašnjenja od društvenih mreža o algoritmima preporuka

Europska komisija zatražila je jučer od društvenih mreža YouTube, Snapchat i TikTok da dostave informacije o načinu na koji njihovi algoritmi preporučuju sadržaj korisnicima. Komisija želi istražiti potencijalne utjecaje tih algoritamskih odluka na mentalno zdravlje korisnika i druge sigurnosne rizike.

Bug.hr četvrtak, 3. listopada 2024. u 16:54

Zahtjev kojim se istražuje kako društvene mreže brinu o sadržaju koji predstavlja prijetnju izbornim procesima, mentalnom zdravlju i sigurnosti djece, temelji se na Zakonu o digitalnim uslugama. Zakon traži da YouTube, Snapchat i TikTok moraju procijeniti i adekvatno ublažiti rizike koji proizlaze iz njihovih sustava za preporuke.

TikTok pod posebnim nadzorom

Komisija želi doznati kako parametri koje koriste njihovi algoritmi mogu doprinijeti širenju ilegalnog sadržaja, poput govora mržnje ili promicanja ilegalnih droga. TikTok se suočava s dodatnim nadzorom, pri čemu EU traži informacije o mjerama koje je platforma implementirala za sprječavanje manipulacije od strane zlonamjernih korisnika, posebno u vezi s izborima.

Hitno oko online sigurnosti

Tvrtke imaju rok do 15. studenog za odgovor na zahtjev Komisije. Neuspjeh u pridržavanju ili pružanje netočnih, nepotpunih ili obmanjujućih informacija moglo bi rezultirati novčanim kaznama.

Dužnosnik EU-a je izjavio za Euractiv da se Komisija ne obraća Meti, matičnoj tvrtki Facebooka i Instagrama, jer su ista pitanja obuhvaćena formalnim postupkom pokrenutim protiv tvrtke prije ljeta.

Ovaj rok pokazuje hitnost kojom EU želi ubuduće pristupati pitanju online sigurnosti i algoritamske transparentnosti.