Najbolje igračke za kodiranje za djecu

Kodiranje ne mora biti zastrašujuće ni dosadno uz ove zabavne, obrazovne STEM igračke koje uvode programiranje, robotiku, elektroniku i znanost.

Martina Salvaro utorak, 23. svibnja 2023. u 08:50

Djeca su danas okružena tehnologijom od rođenja i stalno 'vise' na gadgetima. Možda je dobra ideja usmjeriti ih na edukativne gadgete, kako bi naučili i nešto kreirati, a ne samo konzumirati. Upravo zato, donosimo vam pregled igračaka za podučavanje djece i mladih odraslih kodiranju, programiranju i drugim STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) vještinama na zabavan način koji će ih aktivno podučavati novim tehnološkim vještinama koje bi im mogle biti korisne u poslovima sutrašnjice.

Osmo Coding koristi Montessori metodu

5-12 godina

Osmo Coding je igra za tablet koja koristi zabavnu Montessori metodu za podučavanje putem fizičkih objekata. Osmo se sastoji od osnovne jedinice u koju postavljate iPad ili Fire tablet u portretnom načinu rada, malog plastičnog zrcalnog poklopca preko kamere kako bi iPad mogao 'vidjeti' što se događa na stolu i fizičkih blokova. Ova 'Reflective AI tehnologija' omogućuje djeci da se igraju s fizičkim predmetima u stvarnom svijetu dok uče kodirati. 

Osmo Coding koristi briljantno jednostavan Osmo sustav igre. Svaki blok fizičkog koda sadrži jedinstvenu naredbu (hodaj, promijeni smjer, skoči, zgrabi) koja se može nizati s drugim naredbama. U kombinaciji s parametrom, petljom i booleovim (if-then) blokovima, djeca mogu lako napraviti složene nizove koje lik Awbie može slijediti.

Igrači mogu vidjeti učinke blokova kodiranja u stvarnom vremenu prije pokretanja radnji. Kao da vizualni programski jezik Scratch susreće Lego. Osmo Coding Starter Kit uključuje osnovnu jedinicu koja se može koristiti sa svim ostalim Osmo igrama (matematika, crtanje, oblici i više). Dodatna igra Coding Jam omogućuje djeci kodiranje za stvaranje glazbe.

Cijena: 70€

 

Code Rocket za lansiranje u svijet programiranja

6+ godina

Iako ova raketa koja se može kodirati zapravo ne polijeće, ono što će zasigurno poletjeti je vaše dijete u svijet programiranja. Djeca počinju kodirati s blok jezicima kao što su Scratch, Hour of Code ili Blockly, a zatim mogu prijeći na tekstualni kod (C++) baš poput NASA-inih kodera, a sve pomoću ovog zabavnog kompleta.

U paketu ćete pronaći raketu s ugrađenim LED svjetlom, tipke i zvučnik. Koristeći Windows, Mac ili Chromebook računalo, djeca mogu upravljati LED diodama raketnih pojačivača i prednjim svjetlima, zabaviti se uz laserske blastere sa zvučnim efektima, svjetlosnim i zvučnim porukama Morseove abecede i pokrenuti odbrojavanje do sekvence uzlijetanja.

Cijena: 64€

 

Sphero Bolt programabilna robotska lopta

8+ godina

Sphero Bolt je prozirna verzija robotske lopte,  veličine teniske loptice, koja sadrži mnoštvo senzora i programabilnu LED matricu. Radi s iOS ili Android aplikacijom koja koristi okruženje za kodiranje slično Scratchu. Dijete postavlja jednostavne naredbe za kotrljanje, okretanje ili promjenu boje lopte. Kodiranje je temeljeno na blokovima i dovoljno je jednostavno za početnike, no za naprednije tu je i programski jezik OVAL koji se temelji na C-u. Najnovija verzija omogućuje čak i programiranje Sphero robota s JavaScriptom.

Naredbe za radnje (boja, okretanje, pomicanje, promjena kuta smjera, brzine itd.) jednostavni su blokovi u aplikaciji, a postavljanje redoslijeda je jednostavno, pomicanjem blokova po zaslonu. Ovo je igračka koja će biti zabavna početnicima no i u kasnijim stadijima, kada dijete počne upisivati kodove umjesto drag&drop metode.

Cijena: 180€

 

Coding Critters MagiCoders za najmlađe

4+ godina

Evo jedna igračka za najmlađe koja donosi kreativnu i osjetilnu perspektivu kodiranju i STEM-u. S knjigom čarolija možete baciti čarolije na zmaja Blazera ili jednoroga Skye, a također možete osmisliti vlastite neograničene izazove kodiranja s kompletom za igranje kućnih ljubimaca od 22 dijela (uključujući škrinju s blagom, veliku loptu, vatrene kugle, dio dvorca i još mnogo toga ). Izvrstan je za podučavanje djece prostornoj svijesti, sekvencijalnoj logici i osnovnim vještinama kodiranja.

Dobro izrađene, šarene zvijeri mogu mnogo toga. Blazer može pratiti loptu, patrolirati područjem, plesati, pretvoriti svoje rogove u vulkan ili dugu, mijenjati raspoloženja (čangrizav, ljutit, iznenađen, umoran, uzbuđen i slično), pjevati i spavati. Možete ih i hraniti poslasticama putem koda.

Cijena: 22€

Sofisticirani četveronožni robot Petoi Bittle

14+ godina

Bittle je četveronožni robotski pas veličine dlana, dimenzija 200 x 110 x 110 mm i težine 290 g. Programabilan i iznimno upravljiv, može hodati, puzati, sjediti, izvoditi trikove i kotrljati se. Može se konfigurirati, kalibrirati i kontrolirati pomoću Petoijeve mobilne aplikacije (iOS i Android) i Bluetootha.

Bittleom koristi OpenCat, platformu četveronožnog robota otvorenog koda, koja nudi mnoge mogućnosti programiranja i prilagodbe. Za početnike u kodiranju osigurana je podrška jer podržava CodeCraft, jezik za kodiranje s jednostavnim povlačenjem blokova koji se temelji na popularnom Scratchu. Napredniji programeri mogu koristiti jezike Python i C++. 

Dolazi s demo kodovima tako da se možete naviknuti kontrolirati psa prije nego što napišete svoj kod. Sastavljanje je prilično jednostavno i traje oko sat vremena, ali dostupna je i unaprijed sastavljena verzija robota. Ako želite vrhunskog programabilnog robota koji pomaže u podučavanju kodiranja i robotike, Bittle je vrijedna investicija.

Cijena: 315€

 

Zabavno programiranje bez zaslona

7-11 godina

Naš posljednji prijedlog kojega smo odlučili izdvojiti je totalno drugačiji od drugih. Naime, radi se o knjizi uz pomoć koje djeca mogu učiti programirati bez korištenja zaslona. To će se vjerojatno svidjeti mnogim roditeljima.

Dječja špijunska agencija (CSA) ima novi proizvod za kodiranje, a njegova je misija navesti djecu na kodiranje i informatiku, kao i da postanu kritički mislioci. Agent Asha Gift Pack špijunska je avanturistička knjiga i paket aktivnosti s protagonisticom Ashom Joshi, 11-godišnjom šifranticom i tajnom agenticom Dječje špijunske agencije.

Agentica Asha uči djecu kako raditi na tajnom zadatku (sigurnost na internetu), dizajnirati gadgete (računalno programiranje), izbjeći negativce gladne podataka (digitalna pismenost), analizirati inteligenciju (lažne vijesti) i još mnogo toga.

Cilj ove knjige jest pripremiti svu djecu za digitalnu budućnost. Autorica Sophie Deen radila je u Code Clubu s Googleom i Ministarstvom obrazovanja Ujedinjenog Kraljevstva, kako bi pomogla u uvođenju novog nastavnog plana i programa kodiranja u osnovnim školama.

Cijena: 30 €

Pišite nam u komentarima koje vam se igračke za programiranje čine najboljima, a ako su vaša djeca koristila ili koriste neki gadget ovakvog tipa, opišite vaša iskustva.