Bager težak 37 tona pretvorili u stroj koji radi na dizel i vodik

Uz prerađeni Hitachijev radni stroj, predstavljen je i mobilni punjač koji isporučuje do 600 kilograma zelenog vodika pri 350 bara

Mladen Smrekar ponedjeljak, 30. kolovoza 2021. u 13:48

Belgijska tvrtka CMB.Tech, specijalizirana za pogone na vodik, i belgijski dobavljač građevinske opreme Luyckx transformirali su 37-tonski bager Hitachi ZX350LC-7 u radni stroj čiji se motor može pogoniti vodikom ili dizelom. Tvrtke tvrde da je ovo rješenje jedinstveno jer da dosad nije postojao stroj koji može koristi vodik kad ga ima, ali i dizel kad nema vodika.

Sustav bi trebao olakšati tranziciju prema zelenoj energiji, vjeruju Belgijanci
Sustav bi trebao olakšati tranziciju prema zelenoj energiji, vjeruju Belgijanci

"Potaknuti željama naših korisnika, pokrenuli smo vlastitu studiju izvedivosti u potrazi za mogućim alternativnim rješenjima koja će smanjiti emisije CO₂, učiniti strojni park održivijim i omogućiti poslovanje na društveno odgovoran način", kaže Jos Luyckx, izvršni direktor istoimene tvrtke koja već godinama traga za ekološki prihvatljivim rješenjem napajanja teških strojeva potrebnom energijom. 

Punjač je izrađen za napajanje spremnika u bagerima, ali se može koristiti i na kamionima, agregatima, brodovima i lučkoj opremi
Punjač je izrađen za napajanje spremnika u bagerima, ali se može koristiti i na kamionima, agregatima, brodovima i lučkoj opremi

CMB.Tech je tom prilikom predstavio svoj novi sustav punjenja goriva koji može isporučiti do 600 kg zelenog vodika pri 350 bara. Punjač je izrađen za napajanje spremnika u bagerima, ali se može koristiti i na kamionima, agregatima, brodovima i lučkoj opremi. U tvrtki vjeruju da će njihova mobilna stanica za punjenje gorivom uskoro isporučivati vodik za pomorska i industrijska postrojenja.

Ugradnja je isplativa jer drastično smanjuje emisiju ugljičnog dioksida
Ugradnja je isplativa jer drastično smanjuje emisiju ugljičnog dioksida

Ugradnja je isplativa jer, tvrdi Roy Campe, tehnički direktor CMB.TECH-a, svaki iskorišteni kilogram vodika izravno smanjuje emisiju ugljičnog dioksida. Obje tvrtke pak tvrde da kupovina prerađenog bagera olakšava tranziciju prema zelenoj energiji, bez strahovanja da će na terenu njihovi radni strojevi ostati bez vodika i pogona.