Londonski električni autobusi dobivaju novi zvuk pri malim brzinama

U Londonu će uskoro sve više legendarnih crvenih double-decker autobusa voziti na električni pogon, a kako bi ih pješaci bolje čuli sada se testira i prva umjetna buka koju će proizvoditi

Sandro Vrbanus utorak, 24. prosinca 2019. u 13:44

Kompanija Transport for London (TfL), zadužena za javni prijevoz u ovom gradu, najavila je ranije ove godine da će početi s elektrifikacijom svoje flote legendarnih crvenih double-decker autobusa. Kako bi javni prijevoz električnim autobusima na užurbanim gradskim cestama bio sigurniji za pješake, odlučeno je da će svi novi autobusi imati ugrađen sustav za emitiranje umjetne buke dok se kreću malim brzinama.

Ova odredba stupila je na snagu i u ostatku EU, gdje svi novi tipovi automobila koji stižu na tržište moraju imati ugrađen AVAS sustav za proizvodnju zvukova. U Londonu su ovoga ljeta pokrenuli inicijativu za pronalaženje pogodnog zvuka za svoje autobuse, a TfL je tada bio raspisao i natječaj za najbolji zvuk, no nisu inicijalno bili zadovoljni prvim pristiglim prijedlozima. Nešto više o tome pisali smo ovdje.

Umjetna buka na testu

Sada je, pak, objavljeno kako će od početka sljedeće godine električni autobusi u Londonu početi s testiranjem prvog zvuka. Umjetna buka koju su odlučili prvu dati na ispitivanje u javnost ocijenjena je kao inovativna, smirujuća, a opet dovoljno nametljiva da je pješaci, biciklisti, slijepe osobe i svi ostali sudionici prometa čuju kada je potrebno. Kako će zvučati testni električni autobusi možete poslušati ovdje:

Ovaj će zvuk biti emitiran putem posebnih zvučnika smještenih s prednje strane električnih autobusa, za sada na jednoj liniji u Londonu. Autobusi će se morati "glasati" na ovaj način dok stoje ili se kreću brzinama manjima od 20 km/h, kada će umjetnu buku već polako zamijeniti njihova dovoljno glasna prava buka. K tome će ovaj zvuk mijenjati i visinu tonova ovisno o brzini vožnje, kako bi pješaci dobili jasniju sliku o položaju i kretanju autobusa u njihovoj blizini.