U Kaliforniji će punjenje električnih vozila danju smanjiti troškove i opterećenje mreže
Velika većina vlasnika "griješi" kad svoje električne automobile pune navečer ili preko noći, pokazala je studija Sveučilišta Stanford. Naime, za mrežu bi bilo idealno da ljudi voze i rade noću, a vozila pune danju...

Kada i gdje treba puniti električna vozila, zanimalo je istraživače Sveučilišta Stanford. U novoj studiji, objavljenoj u časopisu Nature Energy, oni su ispitali stres kojem će električna mreža biti izložena do 2035. zbog sve većeg broja električnih vozila. Nastavi li većina vlasnika EV-a svoje automobile puniti noću, u nešto više od desetljeća vršna bi se potražnja za električnom energijom mogla povećati za 25%.
Mreža pod stresom
Kako bi se ograničili visoki troškovi svih tih novih kapaciteta za proizvodnju i skladištenje električne energije, kažu istraživači, vozači bi trebali prijeći na dnevno punjenje na poslu ili u javnim punionicama, što bi ujedno smanjilo i emisije stakleničkih plinova. Problem je, naravno, u tome što se ljudi danju voze i ne mogu istodobno puniti električne automobile.
Ovo otkriće ima političke i investicijske implikacije, posebno otkako je Kalifornija krajem kolovoza zabranila prodaju automobila i lakih kamiona s benzinskim pogonom počevši od 2035. godine.
U veljači je kumulativna prodaja električnih vozila u Kaliforniji dosegla milijun, što čini oko 6% automobila i lakih kamiona. Država je ciljala pet milijuna električnih vozila na cestama do 2030. Kada penetracija dosegne 30% do 40% automobila, mreža će doživjeti značajan stres bez većih ulaganja i promjena u navikama punjenja, upozoravaju istraživači. A potrebna infrastruktura ne može se napraviti preko noći.
Promjena navika
Kalifornija uvelike ovisi o uvozu električne energije iz drugih saveznih država pa punjenje električnih vozila i sve druge upotrebe električne energije ostavljaju posljedice na cijelu zapadnu regiju. Istraživači su ovim radom pokazali da bi s više dnevnog punjenja na zapadu SAD-u bilo potrebno manje proizvodnih kapaciteta i skladišta te da bi se manje rasipala energija prikupljena od Sunca i vjetra.
Kad broj električnih automobila nadmaši polovicu svih vozila na cestama američkog zapada, trebat će pohraniti više od 5,4 gigavata energije, što je količina koju proizvodi pet velikih nuklearnih reaktora. Promjena navika i prelazak na dnevno punjenje automobila smanjio bi pohranu potrebnu za električna vozila na 4,2 gigavata.
Solarni kapacitet
Danas Kalifornija ima višak električne energije tijekom kasnih jutarnjih i ranih poslijepodnevnih sati, uglavnom zahvaljujući svom solarnom kapacitetu. U njihovom slučaju to znači da je struja jeftinija danju nego noću.
Alternativno, ako se većina električnih vozila nastavi puniti noću, država će morati izgraditi više generatora, vjerojatno pogonjenih prirodnim plinom ili organizirati skupo skladištenje ogromnih količina energije.