Film "Eno" nikad nije dvaput isti i iznova se piše nakon svake projekcije
Publika filmskih i glazbenih ljetnih festivala moći će uživati u najnovijem pothvatu filmaša Haryja Hustwita, čiji film prkosi svim uvriježenim konvencijama
Poznati filmaš Hary Hustwit svojim najnovijim projektom redefinira filmsku umjetnost. Riječ je dakako o dokumentarcu "Eno" o originalnom članu legendarne grupe Roxy Music, pioniru ambijentalne glazbe, producentu koji je snimao Davida Bowieja, U2, Talking Heads i Coldplay te autoru možda najslušanijeg glazbenog djela na svijetu: zvuka pokretanja za Microsoft Windows.
Generativni softver
Ono što ovaj film, predstavljen na Sundance Film Festivalu, čini potpuno drugačijim od svih drugih je mogućnost da se njegova priča uvijek iznova prepravlja i dorađuje prije svake nove projekcije. Hustwit i kreativni tehnolog Brendan Dawes za tu su priliku razvili prilagođeni generativni softver dizajniran za slijed scena i stvaranje prijelaza iz Hustwitovih originalnih intervjua s Enom i Enovu bogatu arhivu stotina sati nikad viđenih snimaka i neobjavljene glazbe.
Zbog toga će svaka projekcija filma biti jedinstvena, predstavlja različite scene, redoslijed, glazbu i namijenjena je da se doživi uživo. A kako to funkcionira u stvarnosti sljedećih će se dana i tjedana moći uvjeriti posjetitelji Sheffield Doc Festa, Nantucket Film Festivala, glazbenog festivala Glastonbury, njujorškog Cinema Runa...
Mogućnosti algoritma
Dosad su se filmovi i dokumentarci uglavnom snimali u tradicionalnom statičkom formatu. Uglavnom bi predstavljali fiksirani narativ, a publika bi iz toga izvlačila zaključke i zadovoljstva. Međutim, ovim otkrićem gledatelji su izloženi novoj perspektivi svaki put kad gledaju film što ekranizaciju čini osebujnom i jedinstvenom, zahvaljujući naprednim algoritmima koji preuređuju i modificiraju scene iz filma.
Algoritam ima pristup golemoj biblioteci unaprijed snimljenih isječaka. Time se osigurava da se redoslijed i kombinacije pojavljuju drugačije za svako prikazivanje. No, to je tek dio onoga što se događa u ovom kreativnom procesu. Algoritam ulaže značajne napore kako bi zadržao pažnju publiku integracijom podataka u stvarnom vremenu. To znači da se u priču na licu mjesta mogu ubaciti i podaci o aktualnim događajima, lokalnom vremenu ili bilo koja tema od trenutnog interesa.
Buduće implikacije
Sadržaj se može prilagoditi ukusu i preferencijama gledatelja na temelju njihovih prethodnih interakcija, lokacija ili osobnih podatak. Publika čak može prilagoditi svoje izbore uz pomoć daljinskog upravljača, pametnog telefona ili drugih uređaja.
Hustwitov inovativni pristup, kažu, tek je početak novog trenda koji bi zahvaljujući angažmanu publike trebao povećati zanimanje za gledanje dokumentaraca. Ova tehnologija otvara brojne mogućnosti i čini naraciju interaktivnom, personaliziranom i raznolikijom, a ovaj pristup mogao bi se dobro iskoristiti u zabavnoj industriji, ali i obrazovanju, smatra redatelj filma "Eno".