Budućnost "zelene" Formule 1 je u – dvotaktnim motorima?

Legendarni britanski inženjer Pat Symonds koji obnaša funkciju tehničkog direktora Formule 1 smatra da bi dvotaktni motori u kombinaciji s električnima mogli donijeti ekološki pomak u tom sportu

Sandro Vrbanus srijeda, 15. siječnja 2020. u 06:00

Pat Symonds poznat je gotovo svakom ljubitelju automobilističkih utrka kao inženjer koji je godinama bio jedna od glavnih figura u F1 momčadima Williamsa, Benettona, Renaulta i Virgina, a danas drži poziciju tehničkog direktora u Formuli 1. Na konferenciji posvećenoj energetskoj efikasnosti u automobilističkim utrkama prije nekoliko dana Symonds je iznio prilično zanimljiv prijedlog.

Prema njemu, najbolji način da se F1 bolidi i dalje razvijaju a da pritom ostanu ekološki prihvatljivi jest da prijeđu na hibridni pogon koji kombinira elektromotor s benzinskim kao i sada – no, da taj benzinski motor bude dvotaktni. Dvotaktni motori tradicionalno se ugrađuju u malene gradske skutere, kosilica ili vanbrodske motore za čamce, no tehnologija je prema Symondsovom viđenju značajno napredovala.

Efikasni i glasni

Osim što su vrlo energetski učinkoviti, dvotaktni motori današnjice riješili su mnoge tehničke probleme koji su ih nekada mučili. Dodatno, proizvode i vrlo atraktivan zvuk iz ispušnih cijevi, pa bi se time popravila i zvučna slika Formule 1. Upravo nedostatak glasnog atraktivnog zvuka jedna je od najčešćih zamjerki ljubitelja oktana kada govore o modernim hibridnim pogonima bolida.

Izravno ubrizgavanje, turbo punjači i novi sustavi paljenja omogućuju dvotaktnim motorima visoku razinu efikasnosti ali i ekološki prihvatljiviji rad, napominje Symonds, i dodaje kako vjeruje da upravo ovaj oblik motora ima budućnost u trkaćim bolidima. Povrh toga Formula 1 ionako ima plan postati "zelenija" u narednim godinama, među ostalim i kroz korištenje ekološki prihvatljivijih goriva – pa bi kombinacija njih i dvotaktnih motora mogla biti dobitna, barem ako pitate Pata Symondsa.