Novi Sonyjev APS-C dvojac - A6600 i A6100

Zadnjih nekoliko godina Sony se više usmjerava na svoje full frame aparate, a dva nova fotoaparata i objektiva trebali bi podsjetiti svijet da Sony nije zaboravio na APS-C klasu

Mario Baksa četvrtak, 29. kolovoza 2019. u 06:00

Sony α6600 prirodni je nasljednik dotadašnjeg top APS-C modela Sony α6500, koji je na tržištu izdržao zadivljujuće dugo - skoro tri godine, netipično za Sony. Iako je publika polagala nadu da će nasljednik modela α6600 ozbiljno zagaziti u video, pri čemu mislimo na 4K@60p, čime se diče neki Panasonicovi fotoaparati, to se nije dogodilo.

Unatoč blagom razočaranju uslijed neispunjenih očekivanja, α6600 je dobrodošlo poboljšanje ionako već prilično dobrog fotoaparata. Tako je ovaj model dobio automatsko praćenje oka u realnom vremenu i pri fotografiranju i pri snimanju videa - funkcionalnost koja je prisutna i u nedavno predstavljenim modelima α7R IV i RX100 VII. A i praćenje subjekta u realnom vremenu - u jednom demonstrancijskom videu vidi se kako se sustav za fokusiranje nije dao zbuniti prolaskom osobe ispred objektiva. Sustav za fokusiranje ima 425 točaka za faznu detekciju, koje pokrivaju 84% kadra, plus 425 točaka za detekciju kontrastom.

Senzor je i dalje 24-megapikselni, ISO sad ide od 100 do 32.000. U kombinaciji s procesorom slike BIONZ X sposoban je za okidanje 11 slika u sekundi uz kontinuirani autofokus i određivanje ekspozicije. Sadržaj sa senzora je 16-bitni, od čega procesor proizvede 14-bitnu RAW datoteku.

Što se tiče samog snimanja videa, tu baš i nema nekih novosti, osim HLG profila (za visok dinamički raspon, za HDR) i spomenutog poboljšanog fokusiranja. I dalje je tu 4K pri 24-30 sličica u sekundi, koji se dobiva očitanjem i skaliranjem 6k površine senzora, te Full HD do 120 sličica u sekundi.

Nagibni ekran konačno je dobio selfie-mogućnost, odnosno može se okrenuti prema naprijed. Podebljan je grip, tijelo je od magnezijeve legure, dodan je i izlaz za slušalice. α6600 je prvi Sonyjev APS-C aparat koji koristi novije, kapacitetnije baterije serije Z, što mu prema CIPA standardu omogućava okidanje do oko 720 fotografija.

Još jedno "konačno": mogućnost snimanja timelapsea. Nevjerojatno je da je Sony dosad korisnicima svojih inače funkcionalno moćnih fotaparata uskraćivao tu mogućnost.

Sony α6100

Slabiji novi model, α6100, dijeli neke funkcionalnosti s α6600 - tu je sličan ili isti brzi kontinuirani autofokus uz 11 sličica u sekundi, samo što kontinuirano fokusiranje oka radi samo kod fotografiranja, ne i kod videa. Tu je i mogućnost snimanja 4K i Full HD videa pri istim framerateovima. Elektroničko tražilo je niže rezolucije (1,44 naspram 2,36 milijuna točaka).

Nagibni ekran se također može okrenuti prema naprijed. Izostale su neke fizičke kontrole prisutne na α6600, tijelo nije toliko robusno (ne navodi se da je kostur od magnezijeve legure, niti otpornost na prašinu i vlagu kao kod α6600) te koristi notorne stare FW50 baterije. Najveći nedostatak u odnosu na jači model je izostanak 5-osne stabilizacije u tijelu.

Objektivi

Sony nije toliko zapustio APS-C klasu u pogledu fotoaparata, koliko u pogledu objektiva, tjerajući kupce svojih APS-C fotoaparata da kupuju objektive za full frame aparate ako žele veće otvore blende. To su sad pokušali donekle ispraviti s dva nova objektiva - 16-55 f/2,8 G i 70-350 f/4,5-6,3 G.

Ti objektivi bi trebali biti lagani, oštri i trebali bi omogućavati potencijalno munjevit autofokus novih aparata. Ipak, teško je ne primijetiti da Sony u APS-C klasi baš i ne želi objektive s velikim otvorom blende - kako ne bi konkurirali njihovim full frame aparatima.

Sony E 16-55mm f/2.8 G
Sony E 16-55mm f/2.8 G

Ovaj prvi objektiv, 16-55 f/2,8, trebao bi biti sjajan univerzalni objektiv za α6600 (ne i za α6100 jer mu nedostaje optička stabilizacija) - prevedeno u full frame (35 mm) brojke, to je 24-82 mm f/4.

Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS
Sony E 70-350mm f/4.5-6.3 G OSS

Drugi objektiv ima prilično velik doseg i trebao bi se svidjeti ljubiteljima prirode (i voajerima). Naravno, maksimalni otvor blende ni kod ovog objektiva neće zadovoljiti jako zahtjevne korisnike.

Dostupnost i cijene

Na američkom tržištu tijelo α6600 koštat će 1.400 američkih dolara, a u kombinaciji s kit-objektivom 18-135 mm 1.800 dolara te stiže u studenom ove godine. α6100 stiže mjesec dana ranije, uz cijenu do 750 dolara na američkom tržištu za tijelo, 850 dolara u kombinaciji s objektivom 16-50 mm te 1.100 dolara u kombinaciji s dva objektiva: 16-50 i 55-210 mm.

Standardni zum objektiv 16-55 pojavit će se na američkom tržištu u listopadu, po cijeni od 1.400 dolara. 
Telefoto objektiv (70-350 mm) stiže mjesec dana kasnije, a koštat će 1.000 dolara.